شناسهٔ خبر: 58932106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جلسه غیرعلنی مجلس درباره بازار ارز تشکیل شد

در این جلسه که از صبح امروز در صحن مجلس برگزار شد، معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی حضور یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح روز شنبه ششم اسفند ماه با حضور نمایندگانی از دولت درباره بررسی آخرین وضعیت بازار ارز جلسه غیرعلنی تشکیل دادند.

در این جلسه که از صبح امروز در صحن مجلس آغاز شده، قرار است معاون اول رییس جمهور، وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی حضور یابند.پس از اتمام جلسه غیرعلنی، رسیدگی به جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور آغاز می‌شود.

 

قالیباف: به جمع‌بندی خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم

رئیس مجلس گفت: به جمع‌بندی‌های خوبی برای ساماندهی بازار ارز رسیدیم.

نیازمند یک هماهنگی جدی و قوی بین مجلس و دولت برای ساماندهی بازار ارز هستیم.

با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت‌های دولت بر این مشکل فائق خواهیم آمد.

 

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس در مورد ارز

محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: در جلسه مشترک مجلس و دولت درخصوص وضعیت ارزی کشور، دولت گزارش‌هایی به نمایندگان مجلس در رابطه با بازار ارزی کشور ارائه داد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه اظهار داشت که ابتدای دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان این مشکلات در حال کاهش یافتن هستند و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی بیان داشت که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و آن قیمت هایی که در فضای مجازی در جاهای دیگر وجود دارد غیر واقعی است.

وزیر اقتصاد نیز بیان داشت که پشت پرده اختلالات بازار ارزی نیز شناسایی شده است و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد./ تسنیم

 

 نتیجه جلسه غیرعلنى بررسى وضعیت بازار ارز؛ تشکیل جلسه مشترک مجلس و دولت

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی - نماینده خمینى شهر: مطابق با مباحث مطرح شده در این جلسه باید گفت که فضای روانی شدیدی بر بازار ما حاکم شده و بر پارامترهای واقعی اقتصاد غلبه کرده است. یعنی به جای مباحث حقیقی و اقتصادی بیشتر بعد روانی کارها را جلو می‌برد.

دولت تدابیری چون تشکیل بازار مبادله ارزی را انجام داده است و تصمیماتی هم برای بازگرداندن دلارهای ناشی از صادرات فولاد و پتروشیمی اتخاذ شده است که این کارها برای کنترل بازار ارز است. 

همچنین مقرر شد کمیته مشترکی بین مجلس و دولت تشکیل شود و تدابیر لازم برای کنترل بازار ارز به صورت هماهنگ بین مجلس و دولت در نظر گرفته شود./ رصد

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما