شناسهٔ خبر: 58929582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در حال به روز رسانی...

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید مطهری

خانم «عالیه روحانی» همسر شهید آیت الله مطهری دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ پیام های تسلیت در پی درگذشت مرحومه عالیه روحانی همسر شهید آیت‌الله مطهری در پی می آید:

 

پیام تسلیت سید حسن خمینی 

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی بدین شرح است:

بسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر علی مطهری(دامت افاضاته)

درگذشت سرکار خانم عالیه روحانی مادر مکرمه تان و همسر بزرگوار متفکر والامقام استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری(قدس) سره موجب تأثر شد. 

اینجانب ضمن آرزوی علو درجات برای آن فقیده سعیده و استاد شهید، این مصیبت را خدمت جنابعالی و بیت مکرم خصوصا برادرانم حضرات آقایان دکتر مجتبی مطهری و حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد مطهری و هم چنین برادر معزّز جناب آقای دکتر علی لاریجانی تسلیت عرض می نمایم. 

سید حسن خمینی

***

ابلاغ پیام تسلیت سید محمد خاتمی به بیت شهید مطهری

محمدرضا تابش با حضور در بیت شهید آیت الله مطهری پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی را به بیت شهید مطهری ابلاغ کرد.

متن کامل پیام تسلیت رییس جمهور اسبق کشورمان بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر علی مطهری!

درگذشت بانوی با فضیلت و‌پرهیزکار سرکار والده ماجده جنابعالی  و‌همسر و‌هم راه و‌هم اندیش استاد عظیم الشان و‌علامه روش بین و‌معلم ژرفانگر آئین و‌اندیشه و‌ جامعه ؛حضرت آیت الله شهید مرتضی مطهری رضوان الله علیه را به جنابعالی ؛بیت شریف مطهری ‌بخصوص برادران و‌خواهران گرانقدرتان و‌همه بستگان داغدار صمیمانه تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت حق جل‌‌‌‌‌‌ و‌علا برای حضرت والد‌ ‌والده مکرمه علو‌ درجات و‌برای بازماندگان معزز صبر و‌اجر و سلامتی مسالت می کنم.»

ایام عزت مستدام

سید محمد خاتمی

۱۴۰۱/۱۲/۰۴

***

پیام تسلیت حسن روحانی

​حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران در پیامی درگذشت همسر مکرّمه استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری را به فرزندان ایشان تسلیت گفت.

به گزارش جماران؛ متن پیام به این شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت سرکار خانم اعظم (عالیه) روحانی، همسر مکرّمه شهید والامقام انقلاب اسلامی، استاد آیت‌الله مرتضی مطهری موجب تاسف و تاثر فراوان شد. انقلاب اسلامی وام‌دار اندیشه‌های متعالی استاد مطهری است و در بیت ایشان، فرزندانی دانشمند و متدین پرورش یافتند که منشاء خیر برای انقلاب شدند و این همه، با فداکاری و استقامت و اخلاق نیکوی همسر ایشان میسر شد.

برای آن بانوی مکرّمه از درگاه الهی رحمت و مغفرت مسالت می نمایم و با تسلیت به بیت شریف و فرزندان گرانقدر ایشان بویژه آقایان مجتبی، علی و محمد مطهری و نیز برادر ارجمندم آقای دکتر علی لاریجانی، برای دیگر بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنم.

حسن روحانی

۱۴۰۱/۱۲/۰۴

***

پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت همسر مجاهد شهید آیت‌الله مطهری تصریح کرد: این بانوی فداکار و صبور پس از سال‌ها همراهی مومنانه با استاد مطهری، عمر شریف خود را صرف ترویج اندیشه‌های والای آن شهید و ارزش‌های نظام اسلامی کرد و یاد نیکی از خود بر جا گذاشت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

درگذشت حاجیه خانم عالیه روحانی همسر مومنه و بزرگوار دانشمند مجاهد، شهید آیت‌الله مطهری (رضوان‌الله تعالی علیه)، موجب تأثر خاطر شد.

این بانوی فداکار و صبور پس از سال‌ها همراهی مومنانه با استاد مطهری، عمر شریف خود را صرف ترویج اندیشه‌های والای آن شهید و ارزش‌های نظام اسلامی کرد و یاد نیکی از خود بر جا گذاشت.

اینجانب با عرض تسلیت به فرزندان و وابستگان، از درگاه خداوند برای آن مرحومه رحمت و مغفرت الهی و همجواری با حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و برای بازماندگان معزز، صبر و سلامتی مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

***

پیام تسلیت خانواده شهید بهشتی

همه از اوییم و بسوی او

خاندان‌های معظم مطهری و روحانی

خبر درگذشت حاجیه خانم عالیه روحانی همسر گرانقدر شهید آیت الله مطهری موجب تأسف و تألم بسیار شد. همراهی و همگامی آن بانوی گرانقدر با استاد شهید و تحمل چند دهه فراق، بار سنگین مسئولیتی را بر دوش او گذاشته بود که با موفقیت از عهده آن بر آمد. از خدای مهربان برای آن مرحومه رحمت و غفران واسعه و برای فرزندان و دیگر بازماندگان صبر و شکیبایی خواهانیم.

خانواده شهید آیت الله دکتر بهشتی

***

پیام تسلیت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

بسمه تعالی 

انا لله وانا الیه راجعون 

سرور گرامی جناب آقای دکتر علی مطهری (زید عزه)

خبر درگذشت بانوی مومنه سرکار خانم اعظم روحانی، همسر گرامی شهید والامقام آیت الله مرتضی مطهری، موجب تاسف و تاثر گردید. آن مرحومه با تربیت فرزندان مومن، متعهد و صالحی چون حضرتعالی منشاء خیر و برکت برای جامعه بودند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم این مصیبت را به حضرتعالی و دیگر بازماندگان تسلیت می‌گوید. از خداوند متعال برای آن مومنه صالحه طلب رحمت و مغفرت و حشر با صدیقه کبری(س) و برای همه بازماندگان صبر و اجر مسالت داریم.

عزت و توفیق روزافزون برای حضرتعالی آرزومندیم.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

۱۴۰۱/۱۲/۵

***

تکمیل می شود...

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما