شناسهٔ خبر: 58922803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی: موقوفات مردم صرف «توسعه و سلامت» کشور می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- امروز جمعه (پنجم اسفندماه) همزمان با سوم شعبان و ولادت امام حسین(ع) آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بیمارستان امام رضا (ع) با حضور معاونت درمان وزارت بهداشت، تولیت آستان قدس رضوی، ریاست و معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم افتتاح پروژه‌های بیمارستان امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات خدمات اجتماعی آستان قدس رضوی بسیار گسترده و در ساحت‌های مختلف انجام می‌شود. حوزه سلامت، بهداشت و درمان مردم نیز در همین راستا برای آستان قدس رضوی اولویت دارد.

وی با اشاره به اهمیت هزینه در حوزه ناباروری افزود: اکنون براساس گزارشاتی که پزشکان و متخصصان این حوزه ارائه می‌کنند، یکی از مشکلات جامعه ناباروری است که آسیب‌های فراوانی برای آینده کشور دارد. لذا در این حوزه هرچه هزینه شود جزو وظایف ما محسوب می‌شود.

آقای مروی در ادامه بیان کرد: عده‌ای از زوج‌های نابارور امکانات برای هزینه کردن در این امور را ندارند پس وظیفه ما است که در این حوزه خدمات دولتی ارائه کنیم.

وی مطرح کرد: سرطان هم با توجه به فراگیر شدن بیماری در کل جهان اکنون یکی از دغدغه‌های مردم برای ادامه درمان و پرداخت هزینه‌های بالای آن شده است. هزینه در این حوزه هم به نوعی گرفتاری مردم را رفع می‌کند.

وی پزشکی را یک اصالت و رسالت دانست و گفت: پزشکی دارای ارزش بالایی است که در کنار مشاغل دیگر یک اصالت، رسالت و مسئولیت است. متاسفانه فرهنگ غربی واژه‌ها را عوض می‌کند و شان آنها را پایین آورده، در قدیم کلمه حکیم برای پزشک به کار برده می‌شد یعنی کسی که در موضوعی علم، آگاهی و دانش دارد.

وی تصریح کرد: یک پزشک با علمش به یقین می‌رسد تا بیماری را کشف و آن را درمان کند. پزشک رنج‌ها و دردهای جسمی افراد را شناسایی می‌کند و برای درمان آن تلاش می‌کند. یک پزشک دایم در حال انجام کار نیک است.

آقای مروی خدمات ارائه شده از طرف آستان قدس رضوی را لطف خدا، توجه امام رضا(ع) و موقوفات مردم اعلام و خاطرنشان کرد: در آستان قدس رضوی وظیفه خود می‌دانیم تا موقوفاتی‌ که مردم به آستان قدس امانت می‌دهند در راهی هزینه کنیم که به توسعه و سلامت کشور کمک کند. لذا از موقوفات‌ مردم که در نزد ما به امانت گذاشته‌اند پزشکان را حمایت و برای خدمات حوزه سلامت هزینه می‌کنیم تا بهتر در راه رفع درد و مشکل جسمی افراد تلاش کنند.

گفتنی است مرکز ناباروری میلاد، بخش عفونی اتاق‌های ایزوله، اتاق عمل اینترونشنال، واحد مراقبت تسکینی و براکی تراپی و اتاق عمل مربوطه و سی‌تی‌اسکن سیمولاتور در مجموع با متراژ ۳۴۰۰ مترمربع با اعتبار ۹۴۰ میلیارد ریال امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

نظر شما