شناسهٔ خبر: 58908981 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تولید انرژی خالص نیروگاه نکا از مرز ۸ میلیارد و ۳۱۱ میلیون کیلووات‌ساعت گذشت

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از تولید بیش از ۸ میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار کیلووات‌ساعت انرژی خالص طی ۱۱ ماه گذشته در این نیروگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پاون، آقای حسینعلی تازیکی عنوان کرد: نیروگاه شهیدسلیمی نکا در بهمن امسال، بیش از ۵۸۹ میلیون و ۲۰۳ هزارکیلووات‌ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید، بیش از ۵۶۰ میلیون و ۹۰۸ هزارکیلووات‌ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.
 
 مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا افزود: طی ۱۱ ماه گذشته ۸۰.۵ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخار و ۱۹.۵ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد و در این مدت حدود ۸۶ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.
تازیکی تصریح کرد: برای ایجاد آمادگی تولید پایدار در دوران پیک مصرف فصل تابستان، تعمیرات اساسی واحد دو گازی و بویلر ۲ بازیاب در بلوک سیکل ترکیبی آغاز خواهد شد، که به‌مدت ۹۰ روز به‌طول می‌انجامد.
نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار به‌ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به‌ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی باظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

 

نظر شما