شناسهٔ خبر: 58904867 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

متعلق به ایران هستم و روزی برمی‌گردم

مجتبی عابدینی، اسطوره شمشیربازی کشورمان بعد از خداحافظی ناگهانی با تیم ملی شمشیربازی مدتی است که کارش را به عنوان مربی آغاز کرده.

صاحب‌خبر -

روزنامه اعتماد: مجتبی عابدینی، اسطوره شمشیربازی کشورمان بعد از خداحافظی ناگهانی با تیم ملی شمشیربازی مدتی است که کارش را به عنوان مربی آغاز کرده. این شمشیرباز ایرانی سابقه کسب عنوان چهارمی المپیک ریو را در کارنامه دارد که بالاترین موفقیت ورزشی این رشته در کشور ایران به حساب می‌آید. عابدینی که تجربه همکاری با تیم ملی ترکیه را هم دارد مدتی است به عنوان یکی از نفرات کادرفنی تیم ملی سوئد مسوولیت جوانان شمشیرباز این کشور را برعهده گرفته است.

متعلق به ایران هستم و روزی برمی‌گردم

او جدیدترین نخبه ورزشی ایران است که به نوعی مهاجرت کرده. با عابدینی که در دوران مربیگری هم مثل دوران بازیگری رویاهای زیادی در سر دارد درباره ترک ایران و شرایطش در سوئد و بازگشت احتمالی به وطن گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید. 

  برای شروع، از خداحافظی با پیراهن تیم ملی بگویید. آیا نمی‌شد ادامه دهید؟ 

هیچ‌وقت دوست نداشتم از تیم ملی خداحافظی کنم و همیشه دوست داشتم برای تیم ملی ایران بجنگم و تمام تلاشم را کردم تا بهترین نتیجه را بگیرم تا شمشیربازی ایران را به دنیا معرفی کنم. خدا را شکر می‌کنم ‌چون فکر می‌کنم‌ موفق هم شدم و دل مردم عزیز کشورم را شاد کردم. درباره سوال شما باید بگویم بستگی به شرایط داشت که این تصمیم را گرفتم. 

برای بسیاری از مردم خداحافظی شما ناراحت‌کننده بود از این جهت که اسطوره شمشیربازی می‌توانست بازهم ادامه دهد و افتخار کسب کند. برای آنها چه پیامی دارید؟ 

ناراحت هستم چون غم و ناراحتی مردم را حس می‌کنم نسبت به خداحافظی‌ام و از آنها عذرخواهی می‌کنم. اما قلبم، جسم و روحم برای تیم ملی می‌تپد.

افرادی هم تصمیم شما برای خداحافظی را به پناهندگی در کشور دیگر ربط دادند. البته در پیج شخصی خود این خبر را تکذیب کردید. تصمیم‌تان در این مورد همان هست که قبلا گفتید؟ 

شیطنت‌هایی انجام می‌شود و من همه این صحبت‌ها را تکذیب می‌کنم. در ۲۵ سالی که شمشیربازی کردم فقط هدفم این بود که برای ایران بجنگم و نیازی به چنین کاری نداشتم و نخواهم داشت.

به عنوان یک ایرانی مربی تیم ملی سوئد شدید که به شما تبریک می‌گوییم. این پیشنهاد چه زمانی به شما رسید؟ 

ممنونم. پیشنهادات زیادی از کشورهای مختلف داشتم و مدتی هم با تیم ملی ترکیه کار کردم. اما برای پاسخ دادن به سوئد ۶ ماه شرایط را بررسی کردم و الان ۲ ماهی می‌شود که در تیم ملی نوجوانان و جوانان این کشور مربیگری می‌کنم. 

شرایط شمشیر بازی در آن کشور به لحاظ امکانات و استعداد چطور است؟ 

سوئدی‌ها در اسلحه اپه جزو کشورهای موفق هستند آنها مثل سایر کشورها در حال سرمایه‌گذاری هستند برای رشته شمشیربازی در رشته فلوره و سابر. سوئد برای فلوره هم یک مربی ایتالیایی جذب کرده است.

از شما به عنوان مربی چه انتظاراتی دارند؟

بنده را به عنوان مربی سابر استخدام کردند تا در زمینه استعدادیابی همکاری داشته باشیم. حدود ۶۰ استعداد را شناسایی کردیم و‌ مشغول کار کردن با آنها هستیم. امکانات خوبی هم ‌در زمینه‌های مختلف مثل بدنسازی در اختیارمان قرار دادند. انتظار آنها از من کسب نتایج خوب است و در آینده کسب مدال را دارند البته که سوئدی‌ها از من برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت خواستند و شرایط را درک می‌کنند ‌که رسیدن به موفقیت نیاز به زمان دارد. 

عابدینی در دوران مربیگری هم مثل دوران بازی موفق خواهد شد؟ چه اهدافی را در مربیگری دنبال می‌کنید؟ 

دوران مربیگری دوران خوبی است! یک مربی مثل یک معلم می‌ماند و من تمام تلاشم را می‌کنم تا مربی خوبی باشم. پارسال مربی  نوجوانان و جوانان کشورمان در مسابقات ازبکستان بودم‌ که توانستیم در آن مسابقات یک مدال نقره و یک برنز به دست بیاوریم. امسال همراه با سوئد در مسابقات قهرمانی اروپا هستم.

روزی به عنوان مربی به ایران برمی‌گردید؟ آینده نزدیک یا دور؟ 

هرچه که موفقیت ایران بیشتر باشد من بیشتر خوشحال می‌شوم و افتخار می‌کنم. چون تمام وجودم از شمشیربازی کشورمان است. خیلی سخت بود بخواهم مربی تیم دیگری شوم اما به هر شرایط یا دلیلی رفتم.‌ من متعلق به ایران هستم و شرایط جور باشد روزی برمی‌گردم و همانطور که شمشیربازی ایران را به دنیا معرفی کردم در عرصه پایه‌ها هم کمک می‌کنم تا جوانان کشورمان مدال کسب کنند. 

اگر صحبت خاصی مانده، بفرمایید.

از مردم ‌تشکر می‌کنم. یک عذرخواهی به مردم دارم که در این مدت بسیار به بنده لطف داشتند و نمی‌توانستم پاسخ آنها را بدهم. به امید روزهای خوب.

نظر شما