شناسهٔ خبر: 58903040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجمع جهانی بیداری اسلامی:

رژیم صهیونیستی، رژیم «آپارتاید» است

مجمع جهانی بیداری اسلامی در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به نابلس را به شدت محکوم کرد و خواستار اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر مسلمانان و جهان اسلام در برابر این رژیم شد.

صاحب‌خبر -

واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به حمله اسرائیل به نابلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مجمع جهانی بیداری اسلامی در این بیانیه رژیم صهیونیستی را «آپارتاید» و «کودک‌کش» توصیف کرد و همچنین خواستار انجام نشدن هرگونه سازش با این رژیم شد.
 
در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی که حملات رژیم صهیونیستی را «به شدت» محکوم کرده، «مسئولیت این جنایت و پیامد‌های تجاوز و حمله این رژیم به فلسطینیان در نابلس را به طور کامل متوجه رژیم اشغالگر قدس می‌داند.»
 
این مجمع تأکید کرد اتحاد، همبستگی، مقاومت و مبارزه تنها راه ملت‌های مسلمان منطقه در برابر رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدان آنهاست و «به شهادت رساندن مردم مظلوم بی‌پاسخ نخواهد ماند و جبهه مقاومت و رهبران آن انتقام خون این شهیدان را خواهند گرفت.»
 
در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی دفاع در برابر تجاوز و اقدامات رژیم صهیونیستی حق قانونی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام شده. همچنین این بیانیه افزوده است که رویکرد مقاومت، می‌تواند رمز پیروزی در برابر استکبار و جنایات و تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر و متحدان آنان در فلسطین و در تمام منطقه باشد.
 
مجمع جهانی بیداری اسلامی بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین تأکید کرد و «از همه ملت‌ها و مجامع بین المللی خواسته تا مانع تجاوزات و جنایات وحشیانه آشکار رژیم صهیونیستی در فلسطین شوند و امت اسلامی و همه آزادی‌خواهان جهان اقدام جدی در برابر این جنایات انجام دهند.»
 
حمله امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به نابلس در کرانه باختری فلسطین ۱۰ شهید داشته؛ رسانه‌ها به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش دادند این حمله بیش از صد مجروح داشته که حال شماری از آنها وخیم است.
 
دبیر کل سازمان ملل متحد: برقراری آرامش اولویت فوری است
 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم حمله امروز نظامیان صهیونیست را به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای توقف و محکومیت نسل کشی فلسطینی‌ها شد.
 
این حمله واکنش جنبش حماس را در پی داشته و سخنگوی این جنبش در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین تأکید کرده «تنها گزینه نتیجه بخش، مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.»
 
امروز نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواست برای حمایت بین المللی از ملت فلسطین و محکومیت کشتار نابلس، نشست فوق العاده برگزار کند. دبیرکل سازمان ملل هم در حضور ریاض منصور گفته «اولویت فوری باید جلوگیری از تشدید بیشتر، کاهش تنش و برقراری آرامش باشد.»
 
نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین که حمله رژیم صهیونیستی به نابلس را «تروریسم سازمان یافته» نامیده، گفت که این رژیم می‌خواهد بحران داخلی‌اش را به فلسطین بکشاند. 
 
در روزهای گذشته رسانه‌ها از افزایش ناامنی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داده‌اند.

نظر شما