شناسهٔ خبر: 58901493 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جزئیات یازدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری از زبان آیت‌الله خاتمی

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری از جلسه اعضای مجلس خبرگان با رییس جمهور خبر داد و گفت: بیشترین دغدغه خبرگان در این دیدار معیشت مردم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی عصر چهارشنبه پس از پایان یازدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: اعضا در دیدار با وزیر اقتصاد و جلسه دیشب با رییس جمهوری، معیشت مردم را پیگیری کردند و خواستار آن بودند که فکری به حال گرانی‌ها شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این اجلاس دو روزه از سوی انتخابات هیات رییسه و کمیسیون ها انجام شد، افزود: تنها اختلاف و تفاوتی که با گذشته داشتیم این است که آیت‌الله موحدی‌کرمانی که نایب رئیس بودند به خاطر کهولت سن و نامناسب بودن حالشان جایشان را به آیت‌الله سیدهاشم بوشهری دادند و آیت‌الله محسن اراکی به جای آقای بوشهری به عنوان کارپرداز فرهنگی انتخاب شد.

آیت الله خاتمی یادآور شد: سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس نیز در این اجلاس از جلوه‌های قدرت مقاومت گفتند و از ناکامی دشمنان در برابر آن و نیز در صحنه اغتشاشات اخیر که صحنه‌گردانان اصلی آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروهک‌های ضدانقلاب و سلطنت‌طلبان بودند سخن گفت.

وی با انتقاد از رویکرد دوگانه و همراه با دروغ غرب درباره حقوق بشر افزود: اغتشاشات اخیر نشانگر انفعال بیگانگان و زنده بودن انقلاب اسلامی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: ۲۲ بهمن میلیون‌ها ایرانی آمده بودند تا با خون شهیدان و آرمان‌های امام(ره) و انقلاب تجدید میثاق کنند و نفرت خود را از اغتشاشگران نشان دهند.

آیت الله خواستار نظارت بر بازار برای مقابله با گرانی‌ها شد و گفت: البته مسئولان واقعیت‌های موجود را می‌بینند و در پی علاج هستند.

وی بخشی از مشکلات را ناشی از جنگ اقتصادی دشمن دانست و افزود: آمریکا می‌خواست در کف خیابان مشکل را حل کند و همین برخورد را با عرصه اقتصادی دارد و ایران هر جا حاضر شود آمریکا با تمام توان زیرپای ایران را خالی می‌کند.

سخنگوی مجلس خبرگان تاکید کرد: اینجا قصه یک فرد و یک دولت نیست بلکه قصه یک نبرد است و باید همه همکاری کنند تا مشکلات را پشت سر بگذاریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری موضوعات فرهنگی را دغدغه دیگر اعضا عنوان کرد و افزود: اعضای خبرگان رهبری دغدغه‌های فرهنگی‌ چون بی‌حجابی داشتند و از رئیس‌جمهور خواستار پیگیری شدند.

نظر شما