شناسهٔ خبر: 58899100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت الله خاتمی:

در میانه جنگ اقتصادی همه جانبه قرار داریم

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش آمریکا در شکل گیری جنگ اقتصادی همه جانبه علیه ایران، گفت: مسئولان واقعیت‌های موجود را در مسائل اقتصادی می‌بینند، از گرانی‌های افسارگسیخته بی خبر نیستند و در پی علاج هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله سید احمد خاتمی در نشست خبری اجلاسیه یازدهم مجلس خبرگان افزود: خاندوزی علاوه بر انکار نقش داشتن دولت تأکید کرد «اصلا معقول نیست ما دلار را گران کنیم.»

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مطالبه اول خبرگان رهبری در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس جمهور، رسیدگی به معیشت مردم و گرانی‌های افسارگسیخته بود.
 
او ادامه داد: یکی از مشکلات ما نبود نظارت است و برخی هر چه بتوانند مردم را با گرانی‌های بیشتر تیغ بزنند.
 
آیت الله خاتمی گفت: خبرگان رهبری متوجه شدند مسئولان واقعیت‌های موجود را در مسائل اقتصادی می‌بینند، از گرانی‌های افسارگسیخته بی خبر نیستند و در پی علاج هستند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا هم در جنگ همه جانبه اقتصادی نقش دارد و مانند شیطنت هایش در عرصه سیاسی که برجام را کنار گذاشت و می‌خواست در کف خیابان مشکل را حل کند، در اقتصاد هم همین تلاش را دارد.
 
او افزود: آمریکا با تمام زورش فرش را از زیر پای ایران می‌کشد و در اقتصاد، وسط جنگ نرم و جنگ سخت با دشمنان به ویژه آمریکا هستیم. با این حال نمی‌دانم مسئولان تا چه حد توانستند ابعاد این دشمنی را برای مردم بگویند.
 
آیت الله خاتمی گفت: از مسئولان ناظر انتظار می‌رود وضعیت را کنترل و نظارت کنند. 
 
محرمانه بودن جلسات مجلس خبرگان رهبری بر عهده هیئت رئیسه است
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مجوز انتشار عمومی یا محرمانه بودن جلسات مجلس خبرگان بر عهده هیئت رئیسه است.
 
او ادامه داد: ممکن است گزارشی که مجلس خبرگان از سخنرانان اجلاسیه منتشر می‌کند، چندان قوی نباشد. از ابعاد جهاد تبیین، بیان درست اخبار و حقایق موجود است و اگر این کار به درستی انجام شود، استقبال از خبر مغرضانه و معاندانه بیگانگان کم خواهد شد.
 
آیت الله خاتمی گفت: موضوع رسانه‌ای مجلس خبرگان رهبری شایسته توجه است و مطرح خواهیم کرد تا در آینده و اجلاسیه‌های دیگر تدبیر کنیم و مشکلات کمتر شود.
 
حجاب موضوع فرهنگی است اما برخی می‌خواهند آن را امنیتی کنند
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله فرهنگی و وضعیت بی‌حجابی در کشور مورد دیگری بود که تقریبا اکثر یا تمام خبرگان رهبری از شرایط نابه‌هنجار بزرگ در عذاب بودند و از رئیس جمهور می‌خواستند علاجی شود.
 
او گفت: بی‌تردید موضوع حجاب، فرهنگی است اما برخی به دنبال تبدیل کردن موضوع فرهنگی به امنیتی هستند. 
 
مجلس خبرگان رهبری در ورود نامزدها و تشکیلات به انتخاباتش بی‌طرف است
 
آیت الله خاتمی درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه سال آینده گفت: خبرگان رهبری از لحاظ قانونی، همه را تشویق به حضور در انتخابات می‌کنند و این مجلس در اینکه چه تشکیلاتی وارد انتخابات شود یا نامزدها چه کسانی هستند، بی‌طرف است. 
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مهم‌ترین کار ما در اجلاسیه یازدهم، انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان بود که طبق قانون دو سال یکبار باید انجام شود. 
 
او گفت: تنها تفاوتی که انتخابات هیئت رئیسه با گذشته داشت، تغییر نایب رئیس دوم بود و آیت الله حسینی بوشهری جایگزین آیت الله موحدی کرمانی شد که دچار حال نامساعد و کهولت سن شده است.
 
آیت الله خاتمی اضافه کرد: آیت الله موحدی کرمانی کارپرداز فرهنگی مجلس خبرگان رهبری هم بود که به جای او، آیت الله اراکی انتخاب شد.

نظر شما