شناسهٔ خبر: 58882228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

زلزله 5/2 ریشتری مرز استان‌های فارس‌ و هرمزگان را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) منطقه درز استان فارس را لرزاند.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، بر‌اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور در ساعت 9:35 دیروز زمین لرزه‌ای به شدت 5.2 ریشتر و در عمق 10 کیلومتری زمین منطقه درز استان فارس را لرزاند. این زمین لرزه رویدر از توابع بندرخمیر و بخش فین از توابع بندرعباس را لرزاند.
با توجه به هم‌مرز بودن با استان هرمزگان، مردم مناطق رویدر و فین در استان هرمزگان نیز شدت این زلزله را احساس کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس با اشاره به زلزله 5.2 ریشتری حوالی درز اظهار داشت: ‌در پی این زمین‌لرزه سه تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.
حسین درویشی با اشاره به اسکان 20 خانوار در این منطقه افزود: احتمال خسارت جانی وجود ندارد چرا که شدت زمین لرزه در استان هرمزگان بیشتر احساس شده است.
اعزام تیم‌های ارزیاب هرمزگان به منطقه فین
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز گفت: پس از وقوع زلزله در بخش‌های فین و رویدر تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: گزارش خسارات احتمالی این زلزله پس از بررسی نهایی و گزارش تیم‌های ارزیاب به مردم ارائه خواهد شد اما تاکنون با بررسی‌های صورت گرفته اولیه خانه‌های هلال احمر مستقر در منطقه و اعلام شوراها، دهیارهای منطقه فین و رویدر این زلزله خسارتی در پی نداشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما