شناسهٔ خبر: 58851080 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی در پی درگذشت علاءالدین قاسمی

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، در پیامی درگذشت علاءالدین قاسمی پیشکسوت عرصه تعزیه‌خوانی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، در پی درگذشت علاالدین قاسمی هنرمند عرصه تعزیه‌خوانی پیام تسلیتی منتشر کرد.

در پیام مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است:

«به نام او که تنها ماندگار است؛ طریق بهره‌گیری از رهنمودهای ارزشمند حاضر در کلام پاکیزه‌ خدا و زندگی ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) در امور شخصی هرکسی و اولویت‌گذاری‌هایش برای طی عمر گذران دنیوی، یقینا انتخابی خداپسندانه و گزینشی هوشمندانه است و صد البته انتقال آن به سایرین نیز، نعمت‌ها و برکات و گشایش‌های خودش را داشته و هر کسی از این مولفه‌ها و فضائل، دقیق‌تر و عمیق‌تر بهره گرفته باشد؛ وجودش شرایط شایسته‌تری برای انتقال این مفاهیم به دیگران خواهد داشت.

از این منظر، پیشکسوت بزرگ تعزیه‌خوانی معاصر، استاد علاءالدین قاسمی، مرد مردستان از این جَرگه و زُمره بود، راوی فهیم و فرهیخته این دیار اسلامی، حلقه‌های پیوند امروز و امروزیان بود که برای حفظ فرهنگ، دین و انسانیت، همچون دستمایه و سرمایه‌ای بی‌جایگزین بود. عروجش داغی تازه بر جان نجیب هنر اصیل شبیه خوانی این مرز و بوم گذاشت.

هر چند خانواده بزرگوار ایشان و خاندان هنرپرور قاسمی را هیچ کلامی، تسلّای خاطر نمی‌دهد اما از آنجا که در برابر مشیت الهی، چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست برای آن عزیز علو درجات را که همان همنشینی با اربابش امام حسین (ع) است، از درگاه ایزد منان خواستارم و به خانواده ایشان و خانواده هنر تعزیه تسلیت عرض می‌نمایم.»

علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان مطرح کشور روز شنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت.

پایان پیام/

نظر شما