شناسهٔ خبر: 58843503 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استقلال – ملوان تکراری‌تر از تکراری

روزنامه جوان

مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری سه بازی دنبال می‌شود. این مرحله از جام را باید تقابل لیگ برتری‌ها با هم نامید، چراکه ظرف امروز و فردا و پس‌فردا تیم‌های لیگ برتر در جام حذفی به مصاف هم می‌روند. در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها، امروز استقلال در تهران میزبان ملوان بندرانزلی است.

صاحب‌خبر -

آبی‌های تهرانی در حالی مقابل قوی سپید انزلی صف‌آرایی می‌کنند که این روز‌ها به‌رغم تمام حاشیه‌های خارج از زمین مسابقه خیلی خوب نتیجه می‌گیرند و توانسته‌اند دوباره خود را به مثلث قهرمانی لیگ برسانند. ملوان در این راه کمک شایان توجهی به استقلال کرده است؛ بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر بعد از دو باخت بد استقلال انجام شد، دیداری که آبی‌ها با برتری قاطع در آن به لیگ برگشتند و سه برد دیگر هم به دست آوردند. حالا استقلال باز هم از بازی مقابل ملوان برد می‌خواهد؛ اول به‌خاطر اینکه جام حذفی است و فرصت جبران وجود ندارد و دوم اینکه آبی‌ها با این برد هم روحیه مضاعف برای ادامه لیگ پیدا می‌کنند و هم به قهرمانی در جام حذفی نزدیک می‌شوند.
استقلال امروز مطابق خیلی از بازی‌های گذشته خود ساپینتو را روی نیمکت نمی‌بیند. مرد پرتغالی باز هم محروم است و همه منتظرند تا با یک عذرخواهی رسمی حداقل نیمی از مدت محرومیتش بخشیده شود، اتفاقی که هنوز رخ نداده و باید دید ساپینتو با آن چگونه کنار می‌آید.
اما در آن سوی میدان ملوان برخلاف استقلال حال و روز خوبی ندارد. تیم مازیار زارع هرچند در رده یازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد و خطر سقوط را احساس نمی‌کند، اما روند نتیجه‌گیری خوبی ندارد و جام حذفی تنها جایی است که می‌تواند خود را نشان دهد. به هر حال جام حذفی در تمام دنیا جام شگفتی‌هاست و شاید ملوان امروز بتواند به یاد سال‌های دور و تیم قدرتمند دهه ۶۰ فوتبال ایران شگفتی‌ساز شود و استقلال مدعی را از گردونه مسابقات حذفی کنار بگذارد. اتفاقی که هرچند غیرممکن نیست، اما باید اذعان داشت که بسیار سخت است.
نکته قابل توجه در خصوص ملوان اینکه بندرنشینان شمال در مرحله قبل از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفتند، اما استفاده نفت مسجدسلیمان از یک بازیکن غیرمجاز باعث شد کمیته انضباطی نتیجه مسابقه را تغییر بدهد و این ملوان باشد که به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کند. مرحله‌ای که با قرعه سخت دیدار با استقلال روبه‌رو شد و حالا باید از آن عبور کند یا اینکه با جام حذفی وداع کند.
جدال با انگیزه‌های لیگ برتری
در دیگر بازی حساس امروز، دو تیم لیگ برتری هوادار و مس کرمان مقابل هم قرار می‌گیرند. مس رفسنجان با ۲۸ امتیاز در رده هفتم جدول لیگ قرار گرفته و هوادار هم با ۲۵ امتیاز هشتم است، اما نکته جالب تقابل این دو تیم آنجاست که آن‌ها بعد از این دیدار که حکم به حذف یکی از آن‌ها می‌دهد، ۹ اسفند‌ماه باید دیدار برگشت خود را در لیگ برگزار کنند که همین موضوع حساسیت‌های جدال محمد ربیعی و ساکت الهامی را بیشتر می‌کند. جالب‌تر اینکه دو تیم هفته گذشته از سد دو تیم بزرگ گذشته‌اند. هوادار، پرسپولیس را شکست داد و مس توانست فولاد را از پیش بردارد تا حالا هر دو با انگیزه بالا مقابل هم صف‌آرایی کنند.
روز سخت پیکان
در نهایت پیکان در ارومیه به مصاف نود این شهر می‌رود. پیکان که هفته گذشته شکست بدی را مقابل استقلال تجربه کرد حالا باید در ارومیه مقابل تیمی قرار بگیرد که بسیار چغر و سرسخت است. تیم خوب ارومیه تاکنون در جام حذفی یقه بزرگان زیادی را گرفته است. پیکانی‌ها اگر می‌خواهند پیروز از این میدان خارج شوند حتماً باید به زجری که پرسپولیس در جام حذفی گذشته مقابل این تیم کشید توجه ویژه داشته باشند و اصلاً تصور نکنند که بازی را از الان برده‌اند. مجید حسینی خوب می‌داند که دست‌کم گرفتن نود ارومیه، آن هم در زمین خودش، یعنی حذف پیکان، به‌خصوص اینکه کادر فنی تیم ارومیه بازی پیکان و استقلال را به خوبی آنالیز کرده و برای آبی‌های تهرانی برنامه‌ها در سر دارد.

عصر فردا هم دو دیدار دیگر این مرحله برگزار می‌شود که طی آن استقلال ملاثانی در اهواز میزبان مس کرمان است. دیداری که کرمانی‌ها خیلی دوست دارند دست پر از آن بیرون بیایند تا ناکامی‌های لیگ برتر را جبران کنند. در دیگر بازی فردا در اراک دو تیم دیگر لیگ برتری، یعنی آلومینیوم اراک و نساجی مازندران به مصاف هم می‌روند. دیداری که تفکرات مهدی رحمتی و حمید مطهری در معرفی پیروز آن نقش مهمی دارد و باید دید در نهایت جدال این دو مربی جوان به برتری کدام‌یک می‌انجامد و کدام یک با جام حذفی وداع خواهند کرد. دیداری که حتماً صحنه‌های جذاب زیادی خواهد داشت، چون نه رحمتی و نه مطهری نمی‌خواهند به این راحتی‌ها پاپس بکشند.

نظر شما