شناسهٔ خبر: 58838390 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

همه‌چیز درباره حریف عجیب فولاد

ایرنا

تهران- ایرنا- تیم فوتبال الفیصلی در حال حاضر در لیگ دسته دوم عربستان شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و در ۶ دیدار اخیرش فقط یک برد داشته است؛ آنها حالا باید در لیگ قهرمانان به مصاف فولاد ایران بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اسیا در منطقه‌ی غرب از امشب (یکشنبه) با برگزاری یک دیدار آغاز می‌شود و فردا (دوشنبه) هم با برگزاری سه دیدار به کار خود خاتمه خواهد داد. قطر، میزبان این مرحله است و فولاد خوزستان، تنها نماینده‌ی کشورمان خواهد بود که می‌بایست به مصاف تیم الفیصلی عربستان برود.

شاگردان جواد نکونام در دور گروهی با سه برد و سه تساوی در گروه خود صدرنشین شدند و بالاتر از تیم‌های شباب الاهلی امارات، الغرافه قطر و آخال ترکمنستان قرار گرفتند. اهوازی‌ها به همراه شباب الاهلی و الشباب عربستان تنها تیم‌های بدون باخت در منطقه‌ی غرب به حساب می‌ایند.

حریف فولاد اما شرایط عجیبی دارد. تیم الفیصلی در گروهی که السد قطر، نسف‌قارشی ازبکستان و الوحدات اردن حضور داشتند با تنها ۹ امتیاز سرگروه شدند و به این مرحله راه یافتند. آنها حالا در عین ناباوری در لیگ دسته دوم عربستان مشغول هستند و تلاش می‌کنند بار دیگر به سطح نخست بازگردند.

همه‌چیز درباره حریف عجیب فولاد

عنابی‌ها هم‌اکنون در لیگ دوی عربستان با ۳۷ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاده‌اند و با منطقه‌ی صعود به لیگ حرفه‌ای سه امتیاز فاصله دارند. آنها در این هفته‌ها اصلا شرایط خوبی نداشته‌اند و در ۶ مسابقه‌ی اخیر خود فقط یک پیروزی را به دست آورده‌اند و با چهار شکستی که داشتند مجبور به تغییر سرمربی شدند و رو به گزینه‌ی اسبق خود آوردند.

در ترکیب الفیصلی بازیکن شاخصی وجود ندارد اما آنها ۶ بازیکن خارجی دارند که اسامی‌شان بدین قرار است: یوسیپ ووکوویچ(کرواسی)، عمر عرجون(مراکش)، روسی(برزیل)، ویلی سمدو(کیپ‌ورد)، مسعود جمعه(کنیا)، مارتینز واسکز(آرژانتین).

هدایت این تیم بر عهده‌ی مارینوس اوزونیدیس یونانی است. او پیش از این و در سال ۲۰۲۲ هدایت الفیصلی را به عهده داشت و حالا دوباره برگشته تا بتواند این تیم را به سطح اول بازگرداند. اوزونیدیس در تیم ملی یونان حدود ۴۰ بازی ملی انجام داد و برای تیم‌هایی چون پاناتینایکوس یونان، لوهاور فرانسه و آپوئل نیکوزیای قبرس بازی کرد. این سرمربی ۵۴ ساله بعد از حدود ۱۵ جابه‌جایی در حدود ۲ دهه دوباره به الفیصلی بازگشته و امیدوار است نتایج خوبی را به دست بیاورد.

همه‌چیز درباره حریف عجیب فولاد

اوزونیدیس در تیم‌های آپوئل و یونیورسیتاتیای رومانی توانسته چند عنوان قهرمانی را در مسابقات داخلی به دست بیاورد و در سال ۲۰۱۶ بهترین مربی فصل لیگ یونان شود. او در تیم‌های پانیونیوس و آاِک آتن سابقه‌ی سرمربیگری دارد و مدتی سرمربی کریم انصاری‌فرد بود اما حضور او در ۲ باشگاه مذکور هیچ‌وقت با مسعود شجاعی همزمان نشد.

باید دید شاگردان جواد نکونام در مصاف با تیمی که نخستین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند و حالا اصلا وضعیت خوبی ندارد می‌توانند با موفقیت از ورزشگاه الثمامه خارج شوند یا خیر.

نظر شما