شناسهٔ خبر: 58836998 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ربیعی: دوست نداشتیم زیاد مساوی کنیم/ برای موفقیت در جام حذفی امید داریم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: می‌گویند تیم ما تساوی زیاد دارد. ما هم نمی‌خواستیم انقدر تساوی داشته باشیم. یک جاهایی برد را از ما گرفتند و جاهایی هم بدشانسی داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد ربیعی روز یکشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل هوادار در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور اظهار داشت: با تیم خوبی بازی داریم که از حضور کادر فنی و بازیکنان خوبی بهره می‌برند. جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد و امیدوارم کسانی که بازی را می‌بینند، مسابقه دلچسبی را تماشا کنند. هر دو تیم در دیدار قبلی خود توانسته‌اند به برتری برسند و این می‌تواند نویدبخش یک بازی خوب و تاکتیکی باشد. هوادار و کادر فنی‌اش برای من محترم هستند و امیدوارم فضایی در ورزشگاه رقم بخورد که هواداران در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

وی افزود: سعی می‌کنیم تمام شانسمان را در جام حذفی امتحان کنیم و تمام انرژی‌مان را خواهیم گذاشت تا بتوانیم پیش برویم.

سرمربی تیم فوتبال مس در خصوص نوسانات تیمش گفت:‌ این موضوع در فوتبال اجتناب ناپذیر است. سپاهان که صدرنشین لیگ است،‌ شاید چهار و پنج هفته بازی‌هایش را نبرد. پرسپولیس هم همینطور. در سطح دنیا هم این اتفاق می‌افتد. به همین خاطر نباید وقتی تیمی از جایگاه بالا به پایین آمد مورد نقد شدید قرار بگیرد. قضاوت باید روی راندمان کلی همه تیم‌ها صورت بگیرد.

ربیعی گفت: به نظر من در بازی‌های اخیر،‌ در مقابل آلومینیوم تنها راندمان خوبی در طول مسابقه نداشتیم. ما می‌توانستیم بازی را نبازیم اما تیم ما جزو تیم‌هایی در لیگ است که کمترین شکست را داشته است. ما و سپاهان تنها دو باخت در لیگ داشتیم. در رابطه با بحث گل خورده هم با پرسپولیس در یک سطح هستیم. این موضوع به دو شاخصه بستگی دارد که تلاش می‌کنیم آن را حفظ کنیم. از نظر فنی هم حداقل هفت هشت مسابقه را که مساوی شد، باید برنده از زمین بیرون‌ می‌آمدیم. در چهار پنج بازی که اشتباهات فاحش داوری بود و سه بازی هم مثل گلگهر خودمان در دقیقه ۹۴ گل مساوی را خوردیم. در بازی با آلومینیوم در رفسنجان هم سه بار تیر دروازه زدیم و چندین موقعیت خود را خلق کردیم.

وی تاکید کرد: می‌گویند تیم ما تساوی زیاد دارد. ما هم نمی‌خواستیم انقدر تساوی داشته باشیم. یک جاهایی برد را از ما گرفتند و جاهایی هم بدشانسی داشتیم. بازی‌هایی هم بوده که عملکرد خوبی نداشته باشیم. در بازی برابر ذوب آهن در رفسنجان هم چمن شرایط خوبی نداشت.

ربیعی گفت: جام حذفی جامی است که امیدها در آن زنده است و باید برای کسب آن تلاش کرد.

وی در رابطه با اینکه گفته می‌شود تیمش دفاعی بازی می‌کند، گفت: ما دفاعی بازی نمی‌کنیم، اما سازمان دفاعی درستی داریم. شانس‌های گل زیادی ثبت می‌کنیم و از لحاظ ایجاد موقعیت گل جزو پنج تیم اول لیگ هستیم. درست است که در بازی‌های اول لیگ کم گل زدیم، در جام حذفی نمی‌توان گفت که بازی در ۹۰ دقیقه‌ تمام می‌شود یا به ۱۲۰ دقیقه‌ می‌کشد،‌ ممکن است به پنالتی هم بکشد. همانطور که در جام جهانی هم دیدید بازی‌ها به وقت اضافه کشیده می‌شد.

ربیعی درباره با اینکه تیمش جزو تیم‌های پرخرج لیگ بود، خاطرنشان کرد: با اینکه از وظایف سرمربی نبود، اما من در هفته‌های گذشته کل هزینه‌های باشگاه و تیم مس رفسنجان را اعلام کردم. برای ۶۲ نفر ۱۵۴ میلیارد تومان هزینه شد که البته این رقم اگر بحث تمدید قراردادها نبود،‌ ۲۰-۱۰ درصد هم کمتر می‌شد. جزو ۱۰ تیم اول پرهزینه لیگ نبودیم. تیم متمولی نیستیم، اما پنج یا ۶ بازیکن جذب کردیم که بر اساس نیازهای تیم بود. بازیکنانی مثل حامد لک، جفرسون، لوسیانو پریرا را جذب کردیم.

سرمربی مس در رابطه با جدایی مجید علیاری در ابتدای فصل هم گفت: دوست داشتیم او بماند اما به فولاد رفت تا به این تیم در آسیا کمک کند. در کنار دوست خوبم جواد نکونام تجربیات بیشتری خواهد آموخت.

ربیعی ادامه داد: در تمام دنیا باشگاه‌های بزرگ برای حذف و حفظ بازیکنان با یکدیگر رقابت می‌کنند. شیمبا عملکرد خوبی داشت، منشا پرنوسان بود و روند رو به پایینی داشت.  آذرباد هم شرایط خوبی داشت. فراز امامعلی خیلی بدشانس بود اگر فرصت‌هایی که داشت را استفاده می‌کرد الان آقای گل بود. دو جوان هم به تیم ما اضافه شدند.

وی در مورد مشکلات تیم مس رفسنجان گفت: با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. آن فیلم در هفته گذشته از هتل یکی از داستان‌های ما بود. من باشگاه مس رفسنجان را مثل یکی از اعضای خانواده‌ام می‌دانم. ۴ سال است که در این تیم حضور دارم. ۴ سال پیش این تیم را در لیگ دسته اول با رتبه یازدهم تحویل گرفتم آن‌هم درحالی‌که ۱۵ روز به مسابقات مانده بود اما ۴ هفته قبل از پایان مسابقات به لیگ برتر صعود کردیم و قهرمان لیگ یک شدیم.

ربیعی تاکید کرد: در سال اول در لیگ برتر هم در رده هشتم قرار گرفتیم، سال دوم این تیم ششم شد، آن هم درحالی‌که چندین هفته بین رتبه‌های چهارم تا ششم، با فولاد و گل گهر رقابت می‌کردیم. آنجا باید حمایت می‌شدیم. من در مورد لیگ بارها گفته‌ام وضعیت پرسپولیس،‌ استقلال و سپاهان از دیگر تیم‌ها جداست. این تیم‌ها را باید جدا نگاه کرد و در یک دسته قرار داد، اما مابقی تیم‌ها در رده‌های دیگر قرار می‌گیرند؛ گل گهر،‌ تراکتور، ‌آلومینیوم، فولاد و نفت.

وی گفت:  مشکلات زیادی داشتیم، حتی در نقل و انتقالات به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات نتوانستیم بازیکن بگیریم و بازیکن هم از دست دادیم. در مسائل بدیهی مثل هتل، اسکان و پرواز مشکل داریم. در پایان هفته بیستم با همه پیگیری‌های من و مدیرعامل مس فقط ۴۸ درصد به بازیکنان پرداختی داشته‌ایم. من با رسانه‌ها شفاف هستم و همه چیز را با مردم در میان گذاشته‌ام.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که با وجود این مشکلات تیمش می‌تواند قهرمان جام حذفی شود یا خیر، تاکید کرد: قابل پیش‌بینی نیست اما  با تمام انگیزه و تمرکز به مصاف تیم خوب هوادار می‌رویم. این تیم برنامه دارد، ساکت الهامی در این جام تبحر دارد.

نظر شما