شناسهٔ خبر: 58830988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان آملی به مناطق دفاع مقدس

کاروان اردوی راهیان نور دانش آموزان پسر شهرستان آمل از حسینیه ثارالله سپاه ناحیه این شهرستان راهی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل گفت: دراین مرحله تعداد ۸۰ دانش آموز پسر با بدرقه جمعی از مسئولان شهرستان آمل با دو دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سرهنگ عابدین داغمه چی افزود: حدود دو هفته گذشته نیز تعداد ۸۰ دانش آموز دختر این شهرستان نیز به مناطق عملیاتی جنوب کشوراعزام شده بودند.

وی، مدت زمان این سفر معنوی را ۵ روز اعلام کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان در این سفر از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در اندیمشک، شلمچه، دهلاویه، هویزه، خرمشهر و طلائیه بازدید می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه روند اعزام کاروان راهیان نور تا پایان سال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: درمرحله بعدی بیش از ۴۰۰ نفر از قشر‌های مختلف مردم در قالب بسیج محلات به مناطق جنگی وعملیاتی جنوب کشوراعزام خواهند شد.

سرهنگ داغمه چی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ دانشجوی شهرستان آمل نیز از ۱۶ اسفندماه ماه به یادمان‌های دفاع مقدس برای بهره گیری از فرهنگ شهید و شهادت اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: آشنایی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، آشنایی نسل جوان با بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی و نیز شادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در مقابله با دشمن و نیز دشمن شناسی از جمله اهداف اردو‌های راهیان نور است.

فرمانده سپاه ناحیه آمل اظهار کرد: انتقال ارزش‌های فرهنگی جهاد و شهادت به نسل جدید، آشنایی آنان با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و تاریخچه جنگ و تمرین درس آموزش دفاعی از دیگر اهداف این اعزام هاست.

سرهنگ داغمه چی، از اردو‌های راهیان نور به عنوان اردوی بصیرت‌آفرین، هدایتگر، آموزشی و فرهنگی نام برد و یادآورشد: زیارتگاه‌های راهیان نور موزه بزرگ حماسه‌سازی شیرمردان و شیر زنان این کهن سرزمین سرافراز و نماد پایداری و استواری ملت قهرمان آن برای پاسداری و دفاع از میهن، نظام، ایمان و آرمان‌های خود است.

نظر شما