شناسهٔ خبر: 58828207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از نشست سران اتحادیه آفریقا/ شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی کره شمالی/ افزایش شمار تلفات زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه

اخراج هیأت رژیم صهیونیستی از نشست سران اتحادیه آفریقا، شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی کره شمالی و افزایش شمار تلفات زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه در نزدیکی میدان نفتی «العمر» خبر دادند.

- معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی شد که ایران، چین و کره‌شمالی از نیروهای روس در جنگ اوکراین حمایت نظامی می‌کنند.

- شمار تلفات زلزله اخیر در ترکیه و سوریه از ۴۶ هزار نفر گذشت.

- کره‌‌شمالی بامداد امروز -یکشنبه- یک موشک بالستیک قاره‌پیما را از ساحل شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب کرد.

- ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شامگاه شنبه بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تجمع کرده و علیه وی شعار سر دادند.

- گزارش‌ها حاکی از حمله به چندین منطقه مسکونی و نظامی در حومه و داخل شهر دمشق است.

- رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در منزل مشخصی خود در ایالت جورجیا تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

-  مسئولان امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا، هیأت اسرائیلی که قصد شرکت در نشست سران این اتحادیه در آدیس آبابا داشت را اخراج کردند.

- وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی مواضع زیاده‌خواهانه، خواستار مشارکت کشورهای عربی در هرگونه توافق هسته‌ای احتمالی با ایران شد.

 

نظر شما