شناسهٔ خبر: 58824719 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هشدار نصرالله، صهیونیست‌ها را به فروپاشی اسرائیل مطمئن کرد

روزنامه جوان

سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره وضعیت وخیم رژیم‌صهیونیستی در شرایطی مورد توجه رسانه‌های این رژیم قرار گرفت که آن‌ها ضمن تأیید ضمنی سخنان نصرالله درباره پیامد‌های چنین وضعیتی برای موجودیت تل‌آویو هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی روز پنج‌شنبه سخنرانی سیدحسن نصرالله به مناسبت رهبران شهید را به صورت گسترده پوشش دادند. نصرالله در این مراسم تأکید کرد: «ان‌شاءالله این رژیم ۸۰ سال از موجودیت خود را تمام نخواهد کرد. وضعیت داخلی رژیم‌صهیونیستی، بی‌سابقه است. کابینه این رژیم هم به سمت درگیری حرکت می‌کند. بسیاری از مسئولان این رژیم و صد‌ها مورخ صهیونیستی درباره جنگ داخلی در آن سخن می‌گویند. رئیس این رژیم هم شخصاً اذعان کرد که نسبت به انفجار قریب‌الوقوع در این رژیم و فروپاشی آن نگران است.»
نصرالله در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز ارادت به ملت و مقاومت فلسطین به ویژه نسل جدید این کشور در کرانه باختری و قدس اشغالی افزود: «ما امروز در برابر مقاومت و انتفاضه واقعی فلسطین قرار داریم. کابینه کنونی نیز احمق است و احتمال دارد سراسر منطقه را به سمت تنش سوق دهد. این احتمال بسیار قوی است.»
نصرالله ضعف اسرائیل را تشخیص می‌دهد
آنچه نفتالی بنت و یائیر لاپید بار‌ها درباره آن هشدار داده بودند و به رغم مشهود بودن نشانه‌ها، نتانیاهو این هشدار‌ها را نادیده گرفته بود، حالا در رسانه‌ها و اظهارات تحلیلگران صهیونیست منعکس شده است. روعی کایس، تحلیلگر مسائل عربی در گفتگو با شبکه عبری کان گفت: «رهبر حزب‌الله که نظریه خانه عنکبوت را پس از عقب‌نشینی اسرائیل از جنوب لبنان در خصوص جامعه اسرائیل و چند‌دستگی‌اش بیان کرد، اکنون با استفاده از شرایط این روز‌ها با حرارت درباره جنگ داخلی در اسرائیل و جنگ با فلسطینی‌ها سخن می‌گوید.»
همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «اسرائیل در لبه پرتگاه قرار دارد. نصرالله با صدای بلند آنچه افسران اطلاعاتی در گزارش‌های محرمانه می‌نویسند را به زبان آورد. نصرالله به خوبی ضعف و جنگ برادرکشی در اسرائیل را تشخیص می‌دهد و ارزیابی او این است که اسرائیل به جشن ۸۰ سالگی خود نمی‌رسد.»
این روزنامه تأکید کرد: «هیچ چیزی که مانع از افتادن ما در پرتگاه باشد، وجود ندارد.»
تحلیلگر امور نظامی شبکه۱۲ رژیم‌صهیونیستی ضمن اشاره به افزایش روزافزون تنش‌ها بین اشغالگران خاطرنشان کرد: «کسانی که به این موضوع توجه می‌کنند، دشمنان ما هستند.»
تحلیلگر صهیونیست در ادامه گفت: «رئیس ستاد ارتش، رئیس شاباک و رئیس موساد اسرائیل به عنوان سه دستگاه امنیتی در حال ساماندهی صفوف خود هستند و در واقع ارزیابی‌های خود از وضعیت این هفته در تل‌آویو را به اطلاع وزرای کابینه رسانده‌اند، آن‌ها چندین نکته را ارائه کرده‌اند تا وزرا احساس نگرانی کنند که هنوز نگران اوضاع نشده‌اند!»
وی افزود: «آن‌ها به وزرای کابینه نتانیاهو گفته‌اند دشمنان اسرائیل از وضعیت پیش‌آمده خوشحال هستند. شکاف داخلی در اسرائیل به یک دوره امنیتی بسیار خطرناک و قابل انفجار تبدیل شده است؛ موضوعی که فقط به تشکیلات خودگردان فلسطین یا غزه مربوط نمی‌شود.»
همین شبکه، در گزارش دیگری با اشاره به اینکه یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی این هفته در کنفرانس مونیخ حضور دارد، افزود: «دشمنان اسرائیل، به وضعیت امروز ما همانند آغاز فروپاشی رژیم نگاه می‌کنند.»
فراخوان نافرمانی مدنی در قدس اشغالی
نظامیان رژیم اشغالگر از عصر روز دوشنبه توهین به ساکنان بیت‌المقدس را به شکل دسته‌جمعی از طریق تفتیش توهین‌آمیز، ضرب و شتم و بازداشت در محل ایست بازرسی اردوگاه شعفاط آغاز کرده‌اند. پس از اعتصاب فراگیر روز پنج‌شنبه در مخالفت با سیاست شکنجه، محاصره و مجازات دسته‌جمعی مقامات اشغالگر اسرائیلی، گروه‌های ملی و اسلامی و جنبش جوانان قدس اشغالی روز جمعه با صدور فراخوانی خواستار اعتصاب گسترده و نافرمانی مدنی در همه مناطق این شهر در روز یک‌شنبه شدند که هدف آن رویارویی با هجمه‌ای است که اردوگاه شعفاط با آن مواجه بوده و از زمان اشغال قدس بی‌سابقه است. همان روز، روزنامه هاآرتص اعلام کرد که حماس درصدد فعال کردن فعالیت‌های خود چه در غزه و چه در خارج از آن و راه‌اندازی یک کمپین چندوجهی است و در آن به دنبال مردان جوان مستقلی است که به هیچ جناح و گروهی وابسته نیستند تا به واسطه آن‌ها درگیری را رهبری و چالشی برای اسرائیل ایجاد کنند.
این روزنامه افزود: حماس در آینده و در صورت لزوم ممکن است برای ادغام جبهه‌های دیگر مانند غزه و اردوگاه‌های آوارگان در جنوب لبنان تلاش کند. طبق این گزارش، این جنبش از ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل آگاه است، از این رو در حال توسعه استراتژی خود در کرانه باختری و قدس اشغالی است. هاآرتص نوشت: «جنبش حماس تشکیلات خودگردان فلسطین را «فاسد» و منفور حتی در میان فلسطینی‌های کرانه باختری و قدس می‌داند و این در حالی است که اسرائیل با دولت راست افراطی فعلی خود در بحران‌های شدید سیاسی غوطه‌ور بوده و همبستگی جهانی با آن در حال کاهش است.»
آموس هارئیل، خبرنگار و کارشناس مسائل نظامی هاآرتص در این باره به اظهارات اخیر صالح العاروری، معاون رسیس دفتر سیاسی حماس اشاره کرد که در آن خواستار تداوم حملات به اسرائیلی‌ها در کرانه باختری شد و گفت: «ما در آستانه پیاده‌سازی یک کمپین راهبردی مقدس علیه اسرائیل هستیم، به ویژه اینکه شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای در حال حاضر بسیار مناسب است.»
هارئیل در این باره گفت: «مبارزه فلسطینی‌ها ممکن است حول دو محور قدس و اسرای فلسطینی باشد که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل با انجام اقدامات تحریک‌آمیز در حال شعله‌ور کردن درگیری در این راستاست.»
وی افزود: «دستگاه امنیتی اسرائیل وقوع درگیری را حتمی می‌داند و در این زمینه فقط مسئله زمان مطرح است. شمال کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس با وجود کاهش حملات از آنجا همچنان کانون اصطکاک نظامی هستند و تمرکز بیشتر بر حملاتی است که در قدس انجام می‌شود.»
هارئیل ادامه داد، این موج حوادث طولانی‌تر از موج قبلی است که در سال۲۰۱۵ آغاز شد، چراکه تعداد شهدای فلسطینی بیشتر است و از ابتدای سال جدید میلادی به طور میانگین روزانه یک فلسطینی به شهادت رسیده است.

نظر شما