شناسهٔ خبر: 58814247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاخ سفید: بایدن در سفر به لهستان برنامه‌ای برای دیدار با زلنسکی ندارد

نیویورک -ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سفر خود در سالگرد جنگ اوکراین به لهستان، برنامه ای برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ندارد.

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام کاخ سفید، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است ۲۰ تا ۲۲ فوریه به لهستان سفر می‌کند تا متحدانش را یک سال پس از آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین گرد هم آورد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: برنامه ای برای دیدار بایدن و زلنسکی در طول سفر او به لهستان وجود ندارد.

این مقام ارشد کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا بایدن برنامه دارد از اوکراین دیدار کند گفت: خیر.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی دولت بایدن گفت: بایدن مشتاقانه در انتظار سفر خود به لهستان در آستانه اولین سالگرد تهاجم بی رحمانه و بی‌دلیل روسیه به اوکراین است.

کربی ادامه داد: رئیس جمهور بارها آشکارا بیان کرده است که ایالات متحده تا هر زمانی که طول بکشد در کنار اوکراین خواهد بود.

این مقام کاخ سفید خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن سالگرد حمله روسیه به اوکراین، می توانیم با افتخار بگوییم که حمایت ما از اوکراین همچنان راسخ است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا همچینن تصریح کرد: سخنرانی بایدن در لهستان همگام با خواسته های مردم آمریکا، متحدان ما و مردم لهستان خواهد بود. وی همچنین پیام‌هایی برای ولادیمیر پوتین و مردم روسیه خواهد داشت.

کربی همچنین گفت: برخی از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان درباره هزینه جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرده اند، اما "اگر با رهبری مجلس نمایندگان صحبت کنید، این حرف را نخواهید شنید.در طول یک سال گذشته، حمایت فوق العاده ای از سوی هر دو حزب در خصوص کمک به اوکراین وجود داشته است."

وی افزود: بایدن در خصوص این امر که تا هرزمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد، جدی است. 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما