شناسهٔ خبر: 58811340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور آگاهانه ،با شناخت و برخواسته از وحدت و همدلی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور با شناخت، آگاهانه ،تحلیل و برخواسته از وحدت و همدلی بود و همه آحاد برای پشتیبانی و حمایت از نظام به میدان آمدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار با تبریک عید سعید مبعث، اظهار کرد: در زبان عربی اگر یک نعمت بزرگ و بسیار پر ارزش به کسی داده شود واژه منت به کار برده می‌شود، خداوند متعال با بعثت پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید که بر مومنین منت نهاده است، یعنی بالاترین نعمت و ارزش را به مومنین عطا کرده است.

وی افزود: این نعمت برای همه انسان‌ها است، اما در عمل آنکه از وجود نورانی آن حضرت بهره می‌برند کسانی هستند که ایمان آورده اند و کسانی که ایمان نداشته باشند محروم از این نعمت هستند.

خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره به حضور پر شور دهه هشتادی و  نودی ها در راهپیمای ۲۲ بهمن امسال اظهار کرد: ویژگی‌ مهم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، پیوند بین نسلی بین آحاد ملت ایران بود، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در کنار سایر نسل‌های انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و هزینه‌های دشمن در ایجاد فاصله در بین نسل‌های جدید و انقلاب، نتیجه معکوس داد و حضور در ۲۲ بهمن امسال حضور با شناخت، آگاهانه و تحلیل و برخواسته از وحدت و همدلی بود و همه آحاد برای پشتیبانی و حمایت از نظام به میدان آمدند.

امام جمعه ایلام گفت: امروز جاهلیت مدرن به مراتب بدتر از جاهلیت ۱۴۰۰ سال پیش است، امروز استکبار جهانی، در لفافه حقوق بشر و آزادی، جنایت‌های بی شماری در حق بشر مرتکب می‌شود، زلزله در کشور ما در ترکیه و سوریه آمده است و کسی که زیر آوار مانده است و نیاز به کمک دارد، به او کمک نمی‌شود، چون آمریکا، سوریه را تحریم کرده است کسی کمک نمی‌کند و آیا جنایتی از این بالاتر وجود دارد، نظام استکباری اجازه نمی‌دهند دیگر کشور به زلزله زدگان سوریه کمک کنند و بعد هم دم از حقوق بشر می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به راهپیمایی کم نظیر مردم ایران اسلامی در روز ۲۲ بهمن، ابراز کرد:مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که به ملت ایران اظهار تعظیم می‌کنم و از ملت ایران اسلامی قدردانی کردند، ۲۲ بهمن امسال تاریخی شد و تبلیغات گسترده دشمن برای عدم حضور در این راهپیمایی، فراگیر بود و هزینه‌های بسیاری در فضای حقیقی و مجازی انجام دادند و امید داشتند که مردم به صحنه نیایند، اما با این وجود، امسال بیشترین شرکت کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشتیم.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: این روز یک روز تاریخی است که در تقویم ما ثبت خواهد شد که به نوبه خود از مردم ایران اسلامی و ایلام که عزت آفریدند، غیرت ملی و دینی خود را به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه ایلام گفت: مردم ما مردمی هستند که در روز‌های سخت که احساس خطر کنند پای کار هستند، اما مسئولان باید تلاش کنند از ظرفیت فوق العاده‌ای که در کشور وجود دارد، مشکلات را حل و بار سنگین تورم و گرانی را از دوش مردم بردارند.

وی با بیان اینکه حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن همه پرسی تائید نظام اسلامی بود، گفت: توسعه دیپلماسی کشورمان با کشور‌های مختلف به زوال قدرت استکباری آمریکا در جهان منجر می‌شود.

کریمی تبار با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری به چین نقطه عطفی در روابط ما با دنیا و دیپلماسی کشور است، اظهار کرد:ارتباط ایران با روسیه و چین، با جمعیت زیاد و باز شدن بازار‌های تجاری و اقتصادی، هم موجب شکستن تحریم‌ها شده و هم اعلام زوال تک قطبی بودن دنیا است.

وی در پایان با اشاره به حلول ماه مبارک شعبان، گفت: بایستی در ماه معظم شعبان، خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم، صفات رذیله‌ای که داریم کاهش داد و از بین ببریم و مزین به فضائلی شویم تا شایستگی به ورود به ماه مبارک رمضان را پیدا کنیم.

 

<div id="video-display-embed-code_9258233"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3758568/9258233?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما