شناسهٔ خبر: 58801342 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

معاون رییس جمهور

آلاینده‌های قزوین ۴۰ درصد جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد

سلاجقه معاون رئیس جمهور گفت:از نظر محیط زیست با اینکه قزوین ظرفیت خوبی دارد اما به دلیل قرار گرفتن در دالان باد، آلاینده‌ها و ریزگردها را در منطقه منتشر می‌کند و 40 درصد جمعیت کشور بویژه استان‌های همجوار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باتوجه به وزش باد، افزایش آلاینده‌ها در قزوین شرق تهران را متاثر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: در سطح کشور استفاده از ظرفیت پسماند و تبدیل آن نادیده گرفته شده و درواقع به این شکل سالانه مقدار زیادی از ثروت کشور دفن می‌شود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در سایت محمدآباد استان قزوین روزانه 700 تن زباله وارد می‌شود که از این میزان 400 تن دفن شده و 300 تن هم به پسماند تبدیل می‌شود و ساماندهی و ارتقای وضعیت این سایت با کمک صندوق ملی محیط زیست پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور عنوان کرد: استان قزوین از نظر صنعتی و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است و با مدیریت خوب می‌توان مواد غذایی نیمی از جمعیت کشور را تامین کرد.

وی بیان کرد: باوجود ممنوعیت استقرار واحدهای آلاینده در 120 کیلومتری پایتخت، در سال‌های گذشته صنایع آلاینده در این محدوده مستقر شد و در سمت قزوین تا شرق تهران صنایع آلاینده فعالیت دارند.

سلاجقه بیان کرد: نیروگاه شهید رجایی راندمان بالایی داشته و جزء نیروگاه‌های برتر کشور است، باوجود این در آلودگی نقش دارد و لازم است به سمتی پیش برویم که فعالیت به شکل سیکل ترکیبی باشد و امیدواریم در بودجه سال بعد برای این نیروگاه بودجه خوبی درنظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور گفت: رفع مشکل ریزگردها در اولویت سازمان محیط زیست کشور قرار دارد و ایران به عنوان میزبان نشست بین المللی گرد و غبار جهان معرفی شده که در تیر ماه آینده برگزار می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: نصب فیلتر در کارخانه سیمان آبیک تا سه ماه آینده در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: برای مشکل ریزگردها قرار شده در اسفند ماه برای بررسی منشا ریزگردها جلسه مشترکی با کشور عراق برگزار شود، همچنین نشست با کشورهای همسایه رایزنی داریم.

منبع: تیتر قزوین 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما