شناسهٔ خبر: 58788295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار نیویورک

شاخص کل بورس اوراق بهادر در بازار نیویورک در آغاز معاملات امروز کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  شاخص کل بورس اوراق بهادر در بازار نیویورک در آغاز معاملات امروز کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، شاخص میانگین صنعتی داو جونز، یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های بورس در آمریکا که فهرستی از سهامِ ۳۰ شرکت برترِ فعال، در بازار بورس نیویورک را اندازه گیری می‌کند، با ۴۶ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات پیشین، به ۳۴ هزار و ۸۹ واحد رسید.
شاخص سهام استاندارد اند ‏پورز ۵۰۰، یکی از شاخص‌های عملکرد ‏بورس اوراق بهادار نیویورک که ‏از فهرستی متشکل از سهام ‏۵۰۰ ‏شرکت مهم در ‏بازار بورس ‏نیویورک تشکیل شده است با سه صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات پیشین، به چهار هزار و ۱۳۶ واحد رسید.
شاخص سهام نزدک، دیگر شاخص ‏عملکرد بورس اوراق بهادار ‏نیویورک که بزرگترین بازار ‏معاملات الکترونیک سهام در ‏آمریکا است، با ۵۷ صدم درصد کاهش نسبت به پایان معاملات پیشین، به ۱۱ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.
یکی از عوامل و متغیر‌های موثر کاهشی در بازار مالی نیویورک میزان افزایش سطح عمومی قیمت‌ها (تورم) بوده است. بر اساس آمار و ارقامی که امروز در آمریکا منتشر شد شاخص قیمت مصرف، نمایه یا معیاری در سنجش میانگین قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی یک خانوار متوسط که از آن به عنوان شاخصی پیش نگر در نشان دادن میزان تورم استفاده می‌شود، در این ماه به بیشترین میزان از اکتبر سال گذشته تاکنون افزایش یافت.
رقم این شاخص در ماه ژانویه در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به مدت زمان و دوره مشابه در سال گذشته، به شش و چهار دهم درصد رسید. این در حالی است که کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی رقم شش و دو دهم درصد برای این شاخص در این ماه پیش بینی کرده بوده بودند.

نظر شما