شناسهٔ خبر: 58786090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازگشت به زندگی با عفو پدرانه 

صد‌ها نفر در قزوین که در حوادث اخیر به زندان رفته بودند،با فرمان عفو رهبر انقلاب به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر در قزوین بدنبال موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو و بخشش شدند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تعداد دستگیر شدگان مربوط به اغتشاشات در قزوین نزدیک به ۲ هزار نفر بود که حدود نیمی از آن‌ها در همان روز‌های اولیه با اخذ تعهد آزاد شدند و برخی محکومان نیز در ادامه به قید وثیقه از زندان بیرون آمدند.

این مسوول قضایی اظهار کرد: عفو متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر بار دیگر اوج رافت، بخشش و مهربانی مقام معظم رهبری را به دنیا نشان داد و نقشه‌های شوم دشمنان را که به دنبال فضاسازی و هجمه تبلیغاتی علیه نظام بودند، خنثی کرد.

وی اظهار کرد: عدم ارتکاب جاسوسی به نفع اجانب و عدم ارتباط مستقیم با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، عدم ارتکاب قتل و جرح عمدی، عدم ارتکاب تخریب و احراق تاسیسات دولتی و نظامی و عمومی، و نداشتن شاکی یا مدعی خصوصی. شرایط عفو و بخشش متهمان و محکومان است.

 

<div id="video-display-embed-code_9250286"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3755079/9250286?width=565&height=316"></script></div>

نظر شما