شناسهٔ خبر: 58776066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصوبه کمیسیون تلفیق؛ الزام دولت به نام نویسی از متقاضیان جدید یارانه

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تکلیف این کمیسیون به دولت برای نام نویسی از افراد جدید متقاضی دریافت یارانه نقدی، طبق ضوابط قانونی خبر داد.

صاحب‌خبر -

مصوبه کمیسیون تلفیق برای الزام دولت به ثبت نام متقاضیان جدید یارانهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رحیم‌زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، با اشاره به اهتمام کمیسیون تلفیق مجلس نسبت به معیشت مردم گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه شب گذشته، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را مکلف کرد تا نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط اقدام کند.

زارع همچنبن خبر داد بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲؛ وزارت تعاون موظف است ضمن بروز رسانی داده ها دوبار در سال با اتکا به داده های متقن و‌ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به شناسایی گروه های مشمول حمایت و اعلام حذف گروه های پردرآمد از حمایت های یارانه ای اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ همچنین گفت: این کمیسیون دولت را موظف کرد با محوریت سارمان برنامه و بودجه نسبت به ایجاد نظم یکپارچه مدیریت مالی در بخش عمومی به عنوان طرح‌های دولت هوشمند اقدام کند.

زارع گفت این اقدام به منظور هوشمندسازی؛ ایجاد شفافیت و امکان رصد گردش وجوه؛ صورت می‌گیرد

نظر شما