شناسهٔ خبر: 58775851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح شد؛

آخرین وضعیت پرداخت وام به دانشجویان علوم پزشکی/ ۲۰ اسفندماه میزان بودجه پرداختی به صندوق رفاه اعلام می‌شود

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت آخرین وضعیت پرداخت وام به دانشجویان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

حمید رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه پرداخت وام تحصیلی نیم سال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور منوط به تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است، اظهار کرد: هنوز مشخص نیست که این سازمان تا چه میزان از بودجه لازم برای پرداخت وام‌های دانشجویی را تامین و به صندوق پرداخت خواهد کرد.

میزان افزایش وام ازدواج و فرزندآوری برای سال آینده مشخص شد

وی عنوان کرد: تا زمانی که بودجه لازم برای پراخت وام‌ دانشجویی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین نشود، ما نیز نمی‌توانیم تاریخ دقیقی از زمان پرداخت یا آمار دقیقی از تعداد دانشجویان یا دانشگاه‌های علوم پزشکی که وام دریافت کرده‌اند را ارائه دهیم.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ادامه داد: با توجه به میزان بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه به صندوق رفاه پرداخت می‌کند، بخشی از وام‌های دانشجویی نیم سال دوم تحصیلی قبل از پایان سال جاری و بخشی نیز در سال ۱۴۰۲ به دانشجویان متقاضی پرداخت خواهد شد. البته اگر این سازمان تمام بودحجه مورد نیاز صندوق را تامین کند، وام تمامی متقاضیان تا قبل از عید نوروز پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی مشخص می‌شود که سازمان برنامه و بودجه می‌تواند تمام بودجه برای پرداخت وام دانشجویی را تامین کند یا خیر» بیان کرد: این سازمان بر اساس روال سال‌های گذشته تا ۲۰ اسفندماه میزان بودجه پرداختی به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت را اعلام می‌کند. 

رئیس در پایان خاطرنشان کرد: رقم بودجه مورد نیاز صندوق رفاه برای پرداخت وام‌های تحصیلی دانشجویان را نمی‌توان اعلام یا رسانه‌ای کرد؛ چون در تخصیص این بودجه مشکل ایجاد خواهد شد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما