شناسهٔ خبر: 58773558 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

این خودروساز ۱۳۸هزار میلیارد ریال جریمه شد

براساس رأی جدید سازمان تعزیرات حکومتی شرکت بهمن‌موتور به‌دلیل گرانفروشی مشمول پرداخت جریمه ۱۳۸هزار میلیارد ریالی شده است.

صاحب‌خبر -

براساس رأی جدید سازمان تعزیرات حکومتی شرکت بهمن‌موتور به‌دلیل گرانفروشی مشمول پرداخت جریمه شده است.

به گزارش تسنیم، براساس این حکم که در شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی صادر شده است شرکت بهمن‌موتور به‌دلیل گرانفروشی موظف به پرداخت مبلغ 13هزار و 860 میلیارد تومانی شده است.

در این حکم تخلف گران‌فروشی شرکت بهمن‌موتور محرز و مسلّم تشخیص داده شده است و این شرکت مطابق ارزش ریالی تخلف که معادل 9 هزار و 240 میلیارد ریال است به 3 برابر ارزش ریالی تخلف به‌میزان 27 هزار و 721 میلیارد ریال محکوم شده است، البته به‌لحاظ ماده 1 مصوبه جلسه شصت و نهم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 17 اردیبهشت ماه سال جاری از سران قوا که تمامی جریمه‌های مندرج در قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی در هر مراتب به پنج برابر افزایش پیدا کرده است، شرکت بهمن‌موتور باید جریمه 138 هزار و 606 میلیارد ریال را پرداخت نماید.

مطابق این حکم شرکت بهمن‌موتور مکلف به استرداد مبالغ اضافی اخذشده در حق خریداران در بازه زمانی تخلف (سال 1400) می‌باشد. رأی صادره حضوری و ظرف مدت 10 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در شعبه تجدیدنظر می‌باشد.

نظر شما