شناسهٔ خبر: 58769340 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مقاومت اسلامی نجباء تأکید کرد:

نباید نفت عراق به رژیم صهیونیستی صادر شود

سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء عراق در سخنانی تأکید کرد که نباید اجازه داد نفت این کشور به رژیم صهیونیستی صادر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی نجباء عراق، نصر الشمری، سخنگوی نجباء در یک نشست خبری، در توضیح دلایل مخالفت گروه‌های مقاومت با احداث خط لوله بصره ـ عقبه اظهار کرد: عراق پایانه‌هایی برای انتقال نفت به ترکیه، حوزه خلیج فارس و سایر کشورها در اختیار دارد و لذا معتقدیم که هدف از اصرار بر احداث این خط لوله، رساندن انرژی ارزان به رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: همه می‌دانیم که مصر و اردن، نفت ما را می‌گیرند و زیر قیمت بازار به رژیم صهیونیستی می‌فروشند؛ معامله‌ای که مشابه آن از مسیر منطقه کردستان نیز جریان دارد. سود این تجارت برای کشتار فرزندان فلسطین، لبنان و سوریه استفاده می‌شود.

الشمری با اشاره به اینکه دولت عراق هنوز نتوانسته توجیه قابل قبولی برای طرح یاد شده ارائه دهد، تأکید کرد: با توجه به سوء استفاده رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش، باید به‌دقت بررسی و معلوم شود که کارکرد خط لوله بصره ـ عقبه چیست و چه منفعتی برای کشور دارد.

وی در ادامه اظهاراتش، هرگونه توافق آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت و اشغالگران آمریکایی را تکذیب کرد و افزود: چرا باید آتش‌بس اعلام کنیم، آیا آن‌ها رویکرد خود را تغییر داده و اعلام کرده‌اند که از کشور ما خارج خواهند شد؟ ما این کار را نکرده‌ایم.

سخنگوی نجباء با اعلام تداوم عملیات ضد اشغالگری تا خروج آخرین سرباز بیگانه، بیان کرد: ما در همین روزهای اخیر مواضع و پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار دادیم و از هر گروهی که به آن‌ها حمله کند با افتخار پشتیبانی خواهیم کرد. حتی اگر کسی یک سنگ هم به سمت دشمن پرتاب کند، ما دست و پایش را می‌بوسیم.

انتهای پیام

نظر شما