شناسهٔ خبر: 58760099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در گفت‌وگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

بودجه 182 میلیاردی شهرداری تهران برای حوزه معلولان

موج نیوز

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران 5 ماموریت مهم دارد، گفت: حوزه رسیدگی به معلولین، کودکان و سالمندان در بودجه سال 1402 شهرداری تهران 73 درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره کیفیت بودجه شهرداری تهران برای سال آینده در حوزه افراد دارای معلولیت گفت: در حوزه رسیدگی به معلولین، کودکان و سالمندان در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان بوده که افزایش ۷۳ درصدی برای سال آینده در این بخش منظور شده است.

وی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر کاهش بودجه افراد دارای معلولیت برای سال ۱۴۰۲ افزود: ماهیت بودجه معلولین، احکام خود را دارد و صرف اینکه در تبصره نیامده، به معنای حذف و کاهش آن نیست.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این بودجه در ردیف‌ها قرار داده شده و کاهش نداشته؛ همچنین حذف هم نشده است. هر چیزی در تبصره نیامده، به معنای حذف نیست و تخصیص بر اساس ردیف‌ها تعلق می‌گیرد. 

باقری با بیان اینکه حوزه افراد دارای معلولیت جز ماموریت‌های شهرداری در برنامه توسعه است، افزود: شهرداری تهران ۵ ماموریت مهم دارد و بودجه هیچ یک از این ماموریت‌ها، کاهش نداشته است.

معاون شهردار تهران در پایان عنوان کرد: ماموریت‌ها شامل حمل و نقل، عمران، هوشمندسازی، فرهنگی_اجتماعی و محیط زیست بوده که تلاش شده، بودجه اقدامات مرتبط با این مأموریت‌ها افزایش داشته است. در بودجه ۱۴۰۲ به دنبال کاهش یا تنگنا و محدودیت مالی برای هیچ بخشی نبوده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما