شناسهٔ خبر: 58758957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد:

فراهم شدن امکان استعلام آنلاین سوابق وسایل نقلیه موتوری برای پلتفرم‌های بخش خصوصی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت که طبق مصوبه امروز این کمیسیون امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق وسایل نقلیه موتوری برای پلتفرم‌های بخش خصوصی فراهم می‌شود که بر اساس آن هر فردی که قصد خرید وسیله نقلیه دارد از سوابق آن اطلاع پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در توضیح آخرین مصوبات این کمیسیون، گفت: به منظور ایمن سازی معاملات خودرو، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور، بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های خودروساز و سایر دستگاه‌های اجرایی دارای اطلاعات راجع به وسایل نقلیه موتوری مکلف شدند با همکاری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امکان استعلام برخط اطلاعات و سوابق وسایل نقلیه موتوری از قبیل اطلاعات مالکیت، اعمال حقوقی انجام شده راجع به وسیله نقلیه، سابقه تصادفات و معاینه فنی را فراهم نمایند.

وی افزود: همچنین براساس این مصوبه اطلاعات و سوابق اشخاص از قبیل احراز هویت و اهلیت متعاملین نیز فراهم خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: دسترسی به این اطلاعات از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات موضوع ماده ۷ قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی و مشمول به رضایت طرفین معامله با رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی اشخاص برای پلتفرم‌های بخش خصوصی فراهم خواهد شد.

زارع در تشریح این مصوبه اظهار داشت: یعنی کسی که می‌خواهد یک وسیله نقلیه بخرد می‌داند که هم خریدار و هم فروشنده تمام اطلاعات وسیله نقلیه را از قبل دارند و اگر تصادفی شده و یا حق بیمه چقدر پرداخت کرده را همه در جریان قرار می‌گیرند. این سامانه برای ایمن سازی معاملات خودرو است.

نظر شما