شناسهٔ خبر: 58749849 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

روسیه: تحریم‌های غرب نمی‌تواند مانع همکاری نا و ایران شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد مسکو و تهران در حال توسعه همکاری سودمند متقابل بدون توجه به نظر غرب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه دوشنبه (۱۳ فوریه، ۲۴ بهمن) گفت فشار خارجی و تحریم‌ها مانعی برای همکاری بین مسکو و تهران نیست و برعکس، محدودیت‌های غیرقانونی مداوم تنها به تقویت تمایلات مثبت در روابط دوجانبه کمک می‌کند.

مذاکرات ایران و روسیه بر سر سوآپ نفت و گاز ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری تاس، او در واکنش به اظهارنظر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه که گفته بود «حمایت تهران از مسکو ممکن است به تحریم‌های ضد ایرانی و انزوای بیشتر این کشور منجر شود»، تاکید کرد روسیه و ایران در حال توسعه همکاری سودمند متقابل بدون توجه به نظر غرب هستند. 

این مقام روس اظهار داشت: فشار خارجی و تحریم‌ها مانعی برای آن نیستند. بلکه کاملاً برعکس، محدودیت‌های غیرقانونی حتی می‌توانند باعث تقویت تمایلات مثبت رشد تجارت روسیه-ایران که طی سال‌های گذشته نمایان شده، شوند. 

او یادآوری کرد که تجارت روسیه و ایران در سال ۲۰۲۲، با جهش ۲۰.۲ درصد همراه بوده و تقریباً به پنج میلیارد دلار آمریکا رسیده است. به گفته زاخارووا، تجار در حال ورود به بازارهای جدید و اشغال بازار جاویژه‌ها هستند. 

این دیپلمات ارشد روس با تاکید بر این که منافع دو ملت است که دو کشور را هدایت می‌کند، افزود: زیرساخت‌های لجستیکی و پرداخت در حال ارتقاست که شرایط توسعه همکاری دوجانبه، اول و مهمتر از همه، در حوزه تجاری و اقتصادی را ایجاد می‌کند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما