شناسهٔ خبر: 58746771 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

رئیس‌جمهور در دهمین سفر خارجی خود عازم چین شد

رئیس‌جمهور دقایقی پیش در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود عازم پکن شد؛ این دهمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی در یک سال و نیم اخیر است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دهمین سفر خارجی خود در ۱۸ ماه اخیر امروز دوشنبه با بدرقه حجت‌الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت تهران را به مقصد پکن پایتخت چین ترک کرد.

حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، جواد اوجی وزیر نفت، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید جواد ساداتی نژاد وزیر کشاورزی، ‌ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر و معاونان وزیران مربوطه رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور شهریورماه امسال و در هشتمین سفر خارجی خود به اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با همتای چینی دیدار و گفت‌وگو کرده بود که در این نشست دوجانبه، «شی جین پینگ» به‌طور رسمی از رئیس‌جمهور ایران برای سفر به پکن دعوت کرد.

 آیت‌الله رئیسی پیش از سفر به چین گفت: مواضع مشترکی در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی با چین داریم که در جهت استقلال سیاسی ما را در کنار یکدیگر در جهان قرار می‌دهد.

او افزود: در این سفر با آقای رئیس‌جمهور و مسئولین عالی چین دیدار خواهیم داشت و همکاران من نیز با همتایان خود در کشور چین دیدارها و نشست‌هایی خواهند داشت و امیدوارم که این سفر برای توسعه روابط همه‌جانبه با کشور چین تأثیرگذار باشد و سطح روابط دو کشور را ارتقا دهد که این خواست دو کشور ایران و چین است.

 


نورنیوز

نظر شما