شناسهٔ خبر: 58743588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حسین طائب:

آمریکایی‌ها سال ۲۰۲۵ را سال سرنوشت خود می‌دانند/دلیل تشکر رضا پهلوی از عبدالحمید

فارس

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: دیدیم که رضا پهلوی از عبدالحمید تشکر کرد، بگذارید این مسئله رو شود که جریان‌های مخالف به یک جا وصلند، ما اختلاف قومی مذهبی نداریم شیعه و سنی کنار هم زندگی می‌کنند، ولی عده‌ای می‌خواهند از این موضوع سو استفاده کنند.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز(دوشنبه 24 بهمن‌ماه) در دانشگاه امیرکبیر، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: از اینکه در این ایام در جمع شما عزیزان حضور پیدا کردیم، در این برنامه تبیینی از وضعیت جهان را خدمت شما می دهم.

وی افزود: چند سند را توصیه می‌کنم مطالعه کنید، سند برآورد آمریکایی ها برای دهه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ و سند استراتژی امنیت ملی اروپا در دهه جدید، این ها را اگر مطالعه کنید حساسیت و اهمیت این دهه را بیشتر متوجه می‌شوید.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه آمریکایی می‌گویند سال ۲۰۲۵ سال سرنوشت سازی است، بیان کرد: طبق ادعای آمریکایی‌ها، یا آمریکا کدخدای جهانی می شود یا همانند شوروی با فروپاشی مواجه می شود. 

وی افزود: در سند استراتژی امنیت ملی بایدن، سال ۲۰۲۵ را سال ۲۰۳۰ معرفی می کند‌ و می گوید در این سال سرنوشت آمریکا مشخص می شود.

مشاور فرمانده کل سپاه عنوان کرد: در حوزه دفاعی می بینید آمریکایی ها چگونه بازی چین را میخورند و سلاح های گران قیمتش را پرواز می دهند برای اینکه بالن چین را بزند، لذا تهدید اولشان در سال ۲۰۳۰ را چین می دانند.

وی ادامه داد: در تهدید دوم روسیه را معرفی می کند  و تعبیر می کنند کسی که می تواند جنگ جهانی راه بیندازد روسیه است. چالش بعدی کشورهایی هستند که دموکراسی امریکا را تضعیف می کنند و مدل جدیدی از حکمرانی معرفی می کنند  و منظورشان ایران است، آن ها ایران را کشور سوم تهدید کننده منافعشان  می دانند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد:  آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را به عنوان تهدیدی برای خود می‌دانند، آن ها ادعا می کنند ایران دارد برنامه های خودش را پیش می برد و ما نتوانستیم در روند پیشرفتش اختلال ایجاد کنیم و در نهایت هر دو جناح رژیم پیش بینی می‌کنند رژیم صهیونیستی به ۸۰ سالگی نمی رسد.

طائب افزود: چند سند را توصیه میکنم مطالعه کنید، سند برآورد آمریکایی ها برای دهه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ و سند استراتژی امنیت ملی اروپا در دهه جدید، این ها را اگر مطالعه کنید حساسیت و اهمیت این دهه را بیشتر متوجه می شوید.

حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب ادامه داد: آمریکایی می‌گویند سال ۲۰۲۵ سال سرنوشت سازی است، یا آمریکا کدخدای جهانی می شود یا همانند شوروی با فروپاشی مواجه می شود. 

وی افزود: در سند استراتژی امنیت ملی بایدن، سال ۲۰۲۵ را سال ۲۰۳۰ معرفی می کند‌ و می گوید در این سال سرنوشت آمریکا مشخص می شود.

حجت الاسلام و المسلمین طائب عنوان کرد: در حوزه دفاعی می بینید آمریکایی ها چگونه بازی چین را میخورند و سلاح های گران قیمتش را پرواز می دهند برای اینکه بالن چین را بزند، لذا تهدید اولشان در سال ۲۰۳۰ را چین می دانند.

وی افزود: در تهدید دوم روسیه را معرفی می کند  و تعبیر می کنند کسی که می تواند جنگ جهانی راه بیندازد روسیه است. چالش بعدی کشورهایی هستند که دموکراسی امریکا را تضعیف می کنند و مدل جدیدی از حکمرانی معرفی می کنند  و منظورشان ایران است،  آن ها ایران را کشور سوم تهدید کننده منافعشان  می دانند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد:  آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدشان را ایران می دانند، آن ها ادعا می کنند ایران دارد برنامه های خودش را پیش می برد و ما نتوانستیم در روند پیشرفتش اختلال ایجاد کنیم و  در نهایت هر دو جناح اسرائیل پیش بینی می کنند اسرائیل به ۸۰ سالگی نمی رسد.

وی افزود: از نظر آمریکایی تهدید آن ها چین، روسیه و ایران است اما از نظر برخورد اول ایران بعد روسیه بعد چین است، راهبردی که به کار بردند تحریم اقتصادی و حمایت از اغتشاشات بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امریکایی ها زمانشان محدود است و طبق اسناد ۳ تا ۸ سال بیشتر فرصت ندارند، در این ۸ سال باید فرصت های جهانی و عمومی را حل کنند لذا با دشمنی با ادامه می دهند و روش آن ها نیز جنگ ترکیبی است.

وی افزود: آمریکایی ها در این ۴۴ سال همه جنگ ها را انجام دادند که شامل جنگ سخت و نیمه سخت و نرم و ترکیبی بود.

حجت الاسلام و المسلمین طائب عنوان کرد: آن ها می خواهند در همه چیز تردید ایجاد شود، در مرحله بعدی به دنبال گسست های اجتماعی هستند، که دو طرف اجتماع درگیر شوند و بعد از آن دو طرف با حکومت درگیر شوند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اخرین گام و برنامه دشمن این است که از داخل کشور کسانی پرچم داری کنند و موج سواری کنند و امریکایی ها می گویند هر جور شده باید به برجام برگردیم ولی آن ها نمیخواهند بگویند شکست خوردیم.

وی افزود: امریکایی ها براوردشان این بود که در حاکمیت دو گانه جمهوری اسلامی را در مسائل فرهنگی و اقتصادی با چاشنی مسائل امنیتی زمین بزنند و مسائل فرهنگی و اقتصادی را دنبال کنند تا حاکمیت سیاسی را زمین بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب عنوان‌کرد: آن ها میخواستند با تحریم های شدیدآب غذا و دارو را روی مردم قطع کند  ولی آن ها اخیرا اذغان کردند ایران با جراحی اقتصادی توانست این مسائل را حل کند.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال نسبت به ۹‌ماه ۱۴۰۰،  ۳۰ درصد صرفه جویی ارزی انجام شد و ۵ تن نسبت به مواد غذایی از واردات صرفه جویی کردیم و در نهایت نظارت بر توزیع بالا رفت و صرفه جویی در توزیع انجام شد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با این شرایط ما در سال بعد در گندم و سایر مواد غذایی خود کفا خواهیم شد، در نهایت غربی ها می گویند خط ریل عوض می شود و مطابق انتظارشان پیش نرفت، لذا همه تلاششان را می کنند ایران قوی شکل نگیرد و از نظر ادراکی عملیاتی کنند که ضعف ها را بلد کنند و رضایت را به نارضایتی تبدیل کنند.

وی در پاسخ به سوالی افزود: دیدیم که رضا پهلوی از عبدالحمید تشکر کرد، بگذارید این مسئله رو شود که جریان های مخالف به یک جا وصلند، ما اختلاف قومی مذهبی نداریم شیعه و سنی کنار هم زندگی می کنند ولی عده ای می خواهند از این موضوع سو استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما