شناسهٔ خبر: 58743438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: تصمیم مشروعیت بخشی به شهرک‌های کرانه باختری یک تجاوز جدید است

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه‌ای تصمیم کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر مشروعیت بخشی به ۹ کانون شهرکی در کرانه باختری را یک تجاوز جدید ارزیابی و تاکید کرد که مقابله با این تصمیم و ناکام گذاشتن آن مستلزم اتحاد و انسجام در تلاش‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، در بیانیه حماس در این باره آمده است: تصمیم مشروعیت بخشی به شهرک‌های کرانه باختری اشغالی بار دیگر چهره فاشیست و نژادپرستانه کابینه رژیم اشغالگر را نشان داد.

حماس تاکید کرد: رژیم اشغالگر نقض‌ها و تجاوزاتش علیه ملت فلسطین و سرزمین مقدس آنها را متوقف نکرده است و این تصمیم نشان داد که رژیم به جامعه بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل مبنی بر غیر قانونی بودن شهرک سازی بی‌اعتنا است.

این جنبش در ادامه از ملت فلسطین و نیروهای مقاومت خواست که با تمامی ابزارهای موجود در برابر سیاست‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

حماس همچنین از امت عربی و اسلامی و همچنین آزادگان جهان خواست که از پایداری ملت فلسطین در راستای حفاظت از سرزمین‌شان حمایت کرده و رژیم اشغالگر را تحریم کنند.

این جنبش همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که رهبران رژیم صهیونیستی را به عنوان عاملان جنایات علیه ملت فلسطین در محافل قضایی بین‌المللی محاکمه کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم برگزار و در این جلسه با قانونی کردن ۹ شهرک از ۷۷ شهرک غیرقانونی که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی صهیونیستی درخواست قانونی کردن آنها را داده بود، موافقت شد.

بر اساس این گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در کنار قانونی کردن ۹ تجمع شهرک‌نشینی در کرانه باختری، با برق‌کشی و آب‌رسانی به ده‌ها شهرک دیگر و برنامه‌ریزی برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید برای صهیونیست‌ها در شهرک‌های واقع در کرانه باختری موافقت کرده است.

همچنین کابینه صهیونیستی با گسترش عملیات امنیتی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی در پاسخ به عملیاتی در شمال قدس که منجر به کشته شدن سه صهیونیست و زخمی شدن ۲ تن دیگر شد، موافقت کرده است.

طی روزهای اخیر در ۲ عملیات در قدس اشغالی که یکی از آنها از طریق تیراندازی و دیگری زیر گرفتن با خودرو انجام شد، دستکم ۹ صهیونیست کشته و شماری نیز زخمی شدند.

ایتمار بن گویر پس از پایان جلسه کابینه امنیتی در توییتی نوشت: خوشحالم که کابینه با درخواست من برای تصویب تبدیل ۹ مجتمع مسکونی به شهرک موافقت کرد، اما این کافی نیست و ما بیشتر می‌خواهیم.

وی افزود: اما این یک شروع مهم است و به آن فعالیت شدید پلیس در شرق قدس و یک سری اقدامات دیگر با هدف بازدارندگی اضافه خواهد شد.

از سوی دیگر حسین الشیخ دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین گفت که راه‌های پاسخ به تصمیمات اخیر کابینه (رژیم) اسرائیل را بررسی خواهیم کرد و این جنگ تمام عیار علیه مردم ما مستلزم مداخله فوری بین‌المللی و تصمیمات الزام آور است تا رژیم اشغالگر را مجبور به توقف تجاوزات و اقدامات خود کند.

شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

نظر شما