شناسهٔ خبر: 58743433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پکن سفر مقام ارشد چین به روسیه را تایید کرد

وزارت خارجه چین سفر «وانگ یی» مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه چین به روسیه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی را تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین اعلام کرد که وانگ یی دیپلمات ارشد این کشور و مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه چین از ۱۴ تا ۲۲ فوریه (۲۵ بهمن تا سوم اسفند) به فرانسه، ایتالیا، مجارستان و روسیه سفر می‌کند.

بنا بر گزارش رسانه‌های چین از قبیل «گلوبال تایمز»، وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که سفر وانگ یی به این کشورهای اروپایی به دعوت دولت‌های فرانسه، ایتالیا، مجارستان و روسیه انجام می‌شود.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، وانگ یی در جریان سفر دوره‌ای به اروپا به نشست «کنفرانس امنیتی مونیخ» هم می‌رود تا در جلسه‌ای با موضوع چین سخنرانی خواهد کرد.

 دهم بهمن ماه بود که روزنامه روسی «ودوموستی» خبر داد که وانگ یی مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه چین در ماه فوریه به مسکو می‌رود و احتمالا با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار می‌کند.

وانگ یی تا همین چند اواخر وزیر خارجه بود و با تعیین «کین گانگ» به عنوان وزیر خارجه جدید، در منصب مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه چین، مشاور دولتی و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست مشغول به کار شده است.

سفر این مقام ارشد پکن به مسکو در شرایطی انجام می‌شود که فشارهای آمریکا و متحدان اروپایی به چین برای دور شدن از روسیه با توجه به جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

پایان پیام/م

نظر شما