شناسهٔ خبر: 58741671 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

معرفی تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید؛ مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند جدید چری

carnewschina

صاحب‌خبر -

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید در نمایندگی‌های چری در چین به نمایش درآمد. در ادامه با مشخصات شاسی بلند جدید چری تیگو 8 پرو DP-I آشنا خواهیم شد.

شرکت چری نسخه پلاگین هیبرید تیگو 8 پرو را با پسوند DP-I در نمایندگی‌های خود در چین به معرض نمایش گذاشت. این خودرو نسبت به نسخه‌های قبلی خود اکنون از طراحی ظاهری اسپرت‌تری بهره می‌برد و در دو نسخه 5 و 7 نفره روانه بازار خواهد شد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

معرفی تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

بخش طراحی

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

تیگو 8 پرو DP-I در نمای جلو به یک جلوپنجره ایکس‌شکل به‌همراه نوارهای کرومی مجهز شده است. همچنین طراحان یک نوار آبی‌رنگ را در پایین جلوپنجره نصب کردند که از هیبریدی بودن این خودرو حکایت دارد. یک نوار کرومی نیز چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل کرده است. در پایین سپر هم چراغ‌های مه‌شکن و دریچه‌های ورودی هوا به‌چشم می‌خورند.

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

این شاسی بلند چینی دارای طول 4745 میلی‌متر، عرض 1860 میلی‌متر، ارتفاع 1747 میلی‌متر و فاصله محوری 2710 میلی‌متر است که چنین ارقامی نشان می‌دهد از لحاظ ابعاد این خودرو همانند نسخه قبل بوده و فقط 2 میلی‌متر ارتفاع آن بیشتر شده است. همچنین وزن این خودرو نیز 1789 کیلوگرم است.

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

در نمای عقب نیز یک اگزوز دوگانه جدید دیده می‌شود. البته طراحان برای این بخش چراغ‌های یک‌تکه با طراحی نقطه‌ای را در نظر گرفتند که باعث شده نمای عقب نیز همانند بخش جلو جذاب به نظر برسد. همچنین طراحان چراغ‌های عقب این خودرو را همانند ترند روز صنعت خودرو به‌هم متصل کردند.

chery tiggo 8 pro phev chery tiggo 8 pro phev

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید در کابین به امکاناتی چون فرمان دی‌کات، هدآپ دیسپلی و نمایشگر دوگانه 24.6 اینچی مجهز شده است. این خودرو همانند نسخه‌های قبلی خود از سیستم کمک رانندگی سطح 2 نیز بهره می‌برد.

مشخصات فنی

chery tiggo 8 pro phev chery tiggo 8 pro phev

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 115 کیلووات را به تولید برساند. ضمن این‌که دو موتور مغناطیسی با حداکثر توان 55 و 75 کیلووات نیز در کنار آن قرار دارند. حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه‌ها  هم 155 و 160 نیوتن‌متر اعلام شده است.

این شاسی بلند چینی به ازای هر 100 کیلومتر حدود 1.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند و حداکثر سوخت آن نیز 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. همچنین این خودرو می‌تواند در حالت الکتریکی، مسافت حدود 82 کیلومتر را بپیماید.

نظر شما