شناسهٔ خبر: 58741088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک ۱.۲ میلیون دلاری فلسطینیان به زلزله زدگان در ترکیه و سوریه

وزیر اوقاف فلسطین اعلام کرد: در پویش کمک به مردم در ترکیه و سوریه بالغ بر ۱.۲ میلیون دلار جمع آوری شد که در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

کمک ۱.۲ میلیون دلاری فلسطینیان به زلزله زدگان در ترکیه و سوریهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری آناتولی، حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین اعلام کرد که عواید پویش موسوم به "به آن‌ها کمک کن"، برای زلزله زدگان ترکیه و سوریه بالغ بر ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار شیکل حدود ۱.۲ میلیون دلار است.

گفتنی است سازمان مقابله با بحران و بلایای طبیعی ترکیه (آفاد) از افزایش جانباختگان زلزله این کشور به ۳۱۶۴۳ نفر خبر داد. (جزئیات بیشتر)

شمار جان باختگان زلزله در سراسر سوریه هم ۴۵۴۸ نفر اعلام شده است. (جزئیات بیشتر)

حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور مذهبی فلسطین در دیدار با احمدرضا دمیرر، سرکنسول ترکیه در قدس این کمک را اعلام کرد و از همبستگی فلسطینیان با مردم ترکیه خبر داد و از نقش بزرگ ترکیه در کمک و حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد.

البکری گفت: کمپین «کمک به آنها» تا کنون ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار شیکل را به نفع زلزله زدگان سوریه و ترکیه جمع آوری کرده است. این پویش در همه مناطق فلسطینی ادامه دارد.

سرکنسول ترکیه در قدس به نوبه خود از ابتکارات بشردوستانه مردم فلسطین و نقش وزارت اوقاف در موفقیت این کمپین قدردانی کرد.

وزیر اوقاف مذهبی فلسطین روز پنجشنبه گفت که براساس دستور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان و محمد اشتیه، نخست وزیر، این وزارتخانه پویشی را برای کمک به زلزله زدگان در سوریه و ترکیه راه اندازی کرده است.

البکری گفت که وزارت اوقاف و امور دینی ۱۰۰۰۰۰ دلار برای این پویش کمک خواهد کرد.

فلسطین روز پنجشنبه دو تیم پشتیبانی و امدادی را برای کمک به زلزله زدگان به ترکیه و سوریه اعزام کرد.

نظر شما