شناسهٔ خبر: 58737912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» مطرح شد

بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته شفاف‌تر شده / عملکرد امسال شهرداری در حوزه درآمد‌های پایدار خوب بود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به افزایش شفافیت بودجه ۱۴۰۲ گفت: عملکرد امسال شهرداری در حوزه درآمد‌های پایدار در بخش ارزش افزوده خوب بوده است. افزایش سهم حوزه حمل‌ونقل، نقطه قوت بودجه ۱۴۰۲ است.

صاحب‌خبر -

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، درباره بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به گذشته شفاف‌تر شده است. در بخش‌های هزینه، حقوق و دستمزد نسبت به قبل شفافیت بیشتری داریم.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ به حقوق و دستمزد اختصاص داشت و شهرداری ناچار شد بخشی از اعتبارات تملک دارایی را در بخش هزینه‌ای ببرد، ولی اگر از اول امسال حقوق و دستمزد را در بودجه ببینیم، قاعدتا بخش اصلاحی به وجود نمی‌آید.

افزایش سهم حمل‌ونقل، نقطه قوت بودجه ۱۴۰۲

امانی با اشاره به دیگر نقاط قوت بودجه ۱۴۰۲ افزود: مهم‌ترین نقطه قوت بودجه که البته شورا هم در آن دخیل بود افزایش سهم حمل و نقل و خالص‌سازی آن است.

وی ادامه داد: این امر بدین معناست که بخش هزینه‌ای و حقوق و دستمزد را کاملا جدا کردیم. سقف بودجه خالص شهرداری برای حمل و نقل ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که ۱۰ هزار میلیارد تومان خالص دیگر به آن از سوی شورای شهر اضافه شد و برای سال آینده حداقل ۲۰ هزار میلیارد اعتبار فقط در بخش حمل و نقل و نه فنی عمرانی دیده شده است؛ چرا که فنی عمرانی را قبلا در بخش حمل و نقل می‌دیدند که از هم جدا کردیم.

امانی ابراز امیدواری کرد که شهرداری بتواند سال آینده این مقدار منابع را جذب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه عملکرد شهرداری امسال در حوزه درآمد‌های پایدار در بخش ارزش افزوده خوب بود، عنوان کرد: برای سال آینده دو برابر درآمد پایدار در حوزه مالیات بر ارزش افزوده پیش‌بینی شده است که نقطه قوت بودجه ۱۴۰۲ محسوب می‌شود.

نظر شما