شناسهٔ خبر: 58734507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

محرومیت سه جلسه ای مدافع میانی تراکتور در شب بازی و دست خالی خمز

تبریز - ایرنا- کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یکی از احکام انضباطی که دیشب اعلام کرد هادی محمدی مدافع میانی و تاثیرگذار تراکتور را به سه جلسه محرومیت از همراهی تیم در بازی‌های رسمی و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد تا پاکو خمز سرمربی این تیم را با چالش جایگزین این بازیکن برای بازی با آلومینیوم اراک روبرو کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، با اینکه خمز اسپانیایی در نشست قبل از بازی مقابل آلومینیوم اراک که عصر دیروز یکشنبه برگزار شد اعلام کرد که تنها محمدرضا عباسی را به دلیل سرماخوردگی در اختیار ندارد و ترکیب نهایی تیم خود را برای بازی امروز چیده است، بلافاصله احکام کمیته انضباطی علیه تخلفات بازیکنان و تیم ها اعلام شد که یکی از احکام در مورد هادی محمدی مدافع میانی تراکتور بود که یکی از بازیکنان اصلی و ثابت خمز برای بازی امروز بود.

زمان اعلام این آرا از سوی کمیته انضباطی، این سئوال را در اذهان عمومی و هواداران ایجاد کرده که چرا این رای پس از ۳۱ روز و در شب بازی تراکتور اعلام شده و تمام برنامه های تاکتیکی، معادلات و پیش بینی های سرمربی تیم را هم زده است؟

کمیته انضباطی ظهر روز یکشنبه حکم خود در مورد بازی تراکتور و استقلال را صادر کرد که بر اساس آن هادی محمدی مدافع تراکتور به‌دلیل آنچه «رفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه» عنوان شده، سه‌جلسه از همراهی تیمش محروم و به پرداخت صدمیلیون تومان جریمه محکوم شده است.

حالا پاکو خمز باید در ترکیبی که برای این بازی در نظر گرفته بود دست ببرد و بازیکن جایگزین مناسبی را برای این پست مهم انتخاب کند که با توجه به محدودیت تراکتور در پست دفاع میانی، این کار بسیار دشوار به نظر می رسد و سکان دار تراکتور به ناچار از بازیکنانی که پست تخصصی شان دفاع وسط نیست استفاده خواهد کرد و این می تواند به ضرر تراکتور و روند صعودی که در آن قرار گرفته، منجر شود.

باشگاه تراکتور بلافاصله پس از وصول ابلاغ حکم محرومیت سه جلسه‌ای هادی محمدی، آن را اتفاق شبهه برانگیز و عجیب فوتبال عنوان کرد.

در جوابیه ای که این باشگاه در این مورد منتشر کرد آمده است که خبر محرومیت هادی محمدی در حالی ظهر امروز- یکشنبه ۲۳ بهمن- اعلام شد که نشست خبری و آخرین تمرین تراکتور قبل از بازی با آلومینیوم برگزار شده بود و تیم تراکتور اردوی پیش از بازی خود را برپا کرده بود و این خبر موجب تغییر در برنامه‌های کادرفنی برای بازی شد.

در این مطلب آمده است: سوال اینجاست، حکم بازی با استقلال چرا پس از ۳۱ روز و در کمتر از ۲۴ ساعت مانده به بازی حساس ابلاغ می‌شود؟ به نظر می‌رسد صدور چنین حکمی در این برهه حساس، شبهه‌ برانگیز و غیر حرفه‌ای است و از این رو، هواداران‌ بر این باورند که هر گاه تراکتور در روند رو به رشد قرار گرفته و در قامت تیم مدعی ظاهر شده، اقدامات مشابه امروز رخ داده است.

باشگاه تراکتور به محرومیت سه جلسه‌ای و همچنین به زمان ابلاغ حکم معترض بوده و انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال در اسرع وقت در خصوص اقدامات شبهه برانگیز، شفاف سازی کند.

هرچند در حکم کمیته انضباطی اعلام شده است که آرای صادره قابل اعتراض بوده و تیم ها و بازیکنان می توانند اعتراض خود را ظرف مدت ۱۰ روز به کمیته استیناف اعلام کنند اما بر اساس بند چهار ماده ۱۰۳ «تجدیدنظرخواهی مانع اجرای‌حکم‌یا توقف اجرای حکم» نخواهد شد. البته این بند متعلق به حکم محرومیت است و به عبارتی تنها احکام محرومیت است که با تجدیدنظرخواهی، اجرای آن متوقف نمی‌شود.
همچنین در بند چهار ماده ۱۱۲ آمده که «آراء و تصمیمات بلافاصله بعد از ابلاغ» اجرا می‌شوند، به عبارتی حکم محرومیت هادی محمدی از زمان ابلاغ، اجرایی است.
سووالی که در این میان به ذهن خطور می کند اینکه، اگر کمیته استیناف اعتراض باشگاه را پس از بازی با آلومینیوم اراک قبول کند در آن صورت یک جلسه محرومیت اجباری و بی دلیل هادی محمدی مقابل آلومینیوم اراک چه می شود؟

دستور موقت، این حکم مربوط به ماده ۱۰۰ است و تنها راهی است که محرومیت هادی محمدی برای بازی امروز نقض شود، اما رویه کمیته استیناف معمولا به این شکل بوده که احکام محرومیت شامل صدور حکم دستور موقت برای توقف حکم نمی‌شود و به این ترتیب هادی محمدی باید حداقل یک‌بازی از همراهی تیمش محروم شود.

سرپرست تیم تراکتور نیز این رای را غیرحرفه ای، ناعادلانه و غیرمنصفانه می داند و بر این نظر است که اعلام این حکم در شب بازی، هیچ توجیه فوتبالی نمی تواند داشته باشد.

اکبر ذوالمجیدیان که از پیشکسوتان باشگاه تراکتور است بر این عقیده است که اگر قرار بود محرومیتی باشد باید یک هفته قبل به صورت رسمی اعلام می‌شد تا آقای خمز برای نبود این بازیکن برنامه ریزی کند و کمیته انضباطی با این کار، چوب لای چرخ تراکتور گذاشته است.

آنچه مسلم است هادی محمدی برای حداقل یک بازی و آن هم در مصاف با آلومینیوم اراک نمی تواند تیمش را همراهی کند و محروم است و تیم حقوقی باشگاه باید سعی کند تا با اعتراض به کمیته استیناف و پیگیری موضوع، این محرومیت را در همان یک جلسه خلاصه کند.

تیم فوتبال تراکتور در هفته بیستم از رقابت های لیگ برتر ساعت ۱۵ امروز دوشنبه در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان آلومینیوم اراک است.

نظر شما