شناسهٔ خبر: 58734347 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرکز مبادله ارز و طلا تا پایان هفته آینده راه اندازی می شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در گام نخست راه انداری بازار مبادله ارز و طلا همه ارز‌های خدماتی مورد نیاز مردم مانند ارز دانشجویی، گردشگری، درمانی و حمل‌ونقل عرضه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما, دکتر محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی و فعالیت مرکز مبادله ارز و طلا نیز گفت: راه اندازی این مرکز در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار در هفته گذشته تصویب شد. موضوع و هدف فعالیت این مرکز ساماندهی و توسعه بازار ارز و طلاست و انجام معاملات ارزی اعم از اسکناس و حواله و فلزات گرانبها، شمش و سکه در این مرکز انجام خواهد شد. البته گفته بودم که این مرکز نیمه اول بهمن‌ماه افتتاح می‌شود، اما متاسفانه به دلیل مشکلات زیرساختی فنی نتوانستیم این کار را انجام بدهیم.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با بیان اینکه مرکز مبادله ارز و طلا تا پایان هفته آینده افتتاح و در گام نخست همه ارز‌های خدماتی مورد نیاز مردم مانند ارز دانشجویی، گردشگری، درمانی، حمل‌ونقل و ... در آن عرضه می‌شود، تصریح کرد: به محض راه‌اندازی این مرکز، ربع سکه را که پیش از این در بورس کالا عرضه می‌کردیم در این مرکز عرضه خواهیم کرد چراکه ربع سکه حباب بسیار زیادی دارد.

وی افزود: در مراحل بعدی در مرکز مبادله ارز و طلا آنقدر ربع سکه عرضه می‌کنیم تا حبابش کاهش پیدا کند و درصددیم تا همه نیاز‌های ارزی را از طریق این مرکز تامین کنیم. البته راه‌اندازی این مرکز چندین گام دارد و در مراحل بعدی ابزار‌های مشتقه ارزی و عملیات سوآپ را راه‌اندازی می‌کنیم و این مرکز را به یک مرکز بزرگ برای معاملات ارزی در منطقه تبدیل خواهیم کرد.

<div id="video-display-embed-code_9235903"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3752856/9235903?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما