شناسهٔ خبر: 58730219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پرنده ناشناس در آسمان آمریکای شمالی

دنیای‌اقتصاد : مقامات کانادایی و آمریکایی اعلام کردند که یک جت جنگنده آمریکایی به دستور رئیس‌جمهور بایدن و نخست‌وزیر جاستین ترودو (نخست وزیر کانادا) روز شنبه (۲۲ بهمن ماه) یک شیء پرنده ناشناس دیگر را در آخرین قسمت از این درام در آسمان آمریکای شمالی ساقط کرد. «هلن کوپر» در گزارش ۱۱فوریه در نیویورک‌تایمز نوشت، ترودو در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر شد، گفت: «من دستور دادم یک شیء ناشناس که حریم هوایی کانادا را نقض کرده بود، ساقط کنند.»

صاحب‌خبر -

 وی گفت که یک فروند «اف۲۲» آمریکایی با فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی که به‌طور مشترک توسط ایالات متحده و کانادا اداره می‌شود، این شیء را بر فراز منطقه «یوکان» سرنگون کرد. همان‌طور که درباره شیئی که بایدن دستور داد در روز جمعه در نزدیکی آلاسکا ساقط شود، مقامات گفتند که هنوز مشخص نکرده‌اند که چه چیزی در آسمان یوکان که هم‌مرز با آلاسکا است، منفجر شده است. ترودو گفت که بعدازظهر شنبه با بایدن صحبت کرده است. وی در پست توییتری خود گفت: «نیروهای کانادا اکنون لاشه شیء را بازیابی و تجزیه و تحلیل خواهند کرد.» کاخ سفید روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن و ترودو «درباره اهمیت بازیابی این شیء برای تعیین جزئیات بیشتر درباره هدف یا منشأ آن بحث کردند.» اواخر روز شنبه، اداره هوانوردی فدرال برای مدت کوتاهی منطقه‌ای در نزدیکی «هاور»، مونتانا را به روی ترافیک هوایی بست.

این آژانس یک هفته پیش از آن، درست قبل از اینکه ایالات‌متحده یک بالن جاسوسی چینی را در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون کند، از اصطلاحات مشابهی استفاده کرده بود. بیانیه مشترک NORAD و فرماندهی شمالی ایالات متحده بعدا اعلام کرد که NORAD یک ناهنجاری راداری را شناسایی کرده و هواپیماهای جنگنده را برای بررسی فرستاده است؛ اما آنها چیزی پیدا نکردند که با برخوردهای راداری مرتبط باشد. مقام‌های پنتاگون اوایل روز شنبه گفتند شیء ساقط‌شده بر فراز یوکان در اواخر روز جمعه هنگام عبور از آلاسکا در رادار شناسایی شد. پس از آن بود که NORAD جنگنده‌های آمریکایی را که اندکی بعد جنگنده‌های کانادایی به آنها ملحق شدند برای ردیابی فرستادند.

نظر شما