شناسهٔ خبر: 58723948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سیارتو: پارلمان اروپا یکی از فاسدترین نهادها در جهان است

وزیر خارجه مجارستان امروز در سخنانی اعلام کرد: پارلمان اروپا یکی از فاسدترین نهادها در جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: پارلمان اروپا یکی از فاسدترین نهادها در جهان به شمار آمده و قطعنامه های آن نیز معمولا به جای کمک؛ به اروپا آسیب می زند.

وزیر خارجه مجارستان در این خصوص ادامه داد: من تعداد بسیار کمی از بیانیه‌ ها و قطعنامه‌ های پارلمان اروپا که به اروپا کمک کند را به یاد می آورم. اعتماد به پارلمان اروپا عملاً به صفر رسیده است.

«پیتر سیارتو» اضافه کرد: رویدادهای اخیرِ فساد به وضوح نشان داده است که ما در مورد یکی از فاسدترین سازمان های جهان صحبت می کنیم. قطعنامه های پارلمان اروپا معمولاً به بروکسل آسیب می رساند.

این در حالیست که دادستانی بلژیک چندی پیش در بحبوحه تحقیقات درباره فساد مالی گسترده در اتحادیه اروپا، یکی از اعضای پارلمان اروپا که «میم.ت» نامیده شد را بازداشت کرد.

دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه‌ ای اعلام کرد که مصونیت این فرد از پیگرد قانونی، هفته گذشته ملغی شد و یکی از منابع نزدیک به پرونده، مدعی شده که این فرد «مارک تارابلا» نام دارد.

مقامات بلژیک در عملیات مدکور، منزل تارابلا و یکی از صندوق‌ های امانات در بانکی در نزدیکی شهر لیژ را تفتیش کرده‌ اند.

پیش‌تر اِوا کایلی، عضو یونانی پارلمان اروپا و یکی از حامیان مطرح اعطای امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر که تا چندی پیش هم یکی از ۱۴ نایب رئیس این نهاد بود به همراه نامزدش، فرانچسکو جورجی، بازداشت شدند.

همچنین پیِر آنتونیو پانزری، سیاستمدار ایتالیایی که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۹ در کمیته اجرایی اتحادیه اروپا عضویت داشت، با امضای تفاهمنامه‌ ای با مقامات بلژیک، ضمن اقرار به نقش‌ آفرینی در ماجرای کلاهبرداری و دریافت رشوه از یک کشور حاشیه خلیج فارس (به باور بسیاری قطر)، متعهد شد در ازای تخفیف در مجازات، اطلاعات افراد دخیل در این پرونده که به «قطر گیت» موسوم است را افشا کند.

نظر شما