شناسهٔ خبر: 58561947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مجارستان:

تبدیل اتحادیه اروپا به ایالات متحده اروپا شکست خورده است

وزیرخارجه مجارستان گفت که تلاش ها برای تبدیل اتحادیه اروپا به ایالات متحده اروپا به بن بست رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیتر سیجارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان گفته است که تلاش‌ها از سوی رهبری اتحادیه اروپا برای تبدیل این اتحادیه به ایالات متحده اروپا، باعث بن بست در این اتحادیه شده و نفوذ سیاسی آن را در عرصه بین المللی کاهش داده است.

یک خبرنگار از دیپلمات ارشد مجارستان خواست تا در مورد اظهارات اخیر ویکتور اوربان، نخست وزیر این کشور که بار دیگر علیه محدود کردن حقوق حاکمیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهار نظر کرده است، توضیح دهد و او سیاست‌های رهبری اتحادیه اروپا را به چالش کشید.

سیجارتو در جریان یک کنفرانس خبری در بوداپست پس از گفتگو با وزیر همکاری‌های خارجی مصر به خبرنگاران گفت: برای همه واضح است که تمایل به تبدیل اتحادیه اروپا به ایالات متحده اروپا، این ائتلاف و اتحادیه سیاسی را به بن بست کشانده و آن را به طور قابل توجهی تضعیف کرده است.

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین در ادامه گفت که بحران‌های چند سال گذشته مدیریت ضعیف رهبری اتحادیه اروپا را آشکار کرده است.

وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به اینکه به نظر او تمایل بروکسل برای محدود کردن حاکمیت ملی کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌تواند دلیل اصلی این اشتباهات باشد، گفت: «پاسخ بروکسل به بحران‌ها یا خیلی دیر یا اساساً اشتباه است.» وی افزود: «به همین دلیل است که مفهوم اتحادیه اروپا قوی، مبتنی بر کشورهای عضو قوی، مسیر درستی خواهد بود.»

اختلافات مجارستان با اتحادیه اروپا طی چند سال گذشته تشدید شده و پیش از این نیز، در حالی که آلمان خواستار تغییر شیوه تائید مصوبات اتحادیه اروپا از اجماع آرا به رأی اکثریت شده بود، مجارستان با این پیشنهاد به شدت مخالفت کرد. «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان دراین ارتباط گفته بود که کشورش از لغو اصل وحدت رویه (اجماع آرا) اتحادیه اروپا حمایت نخواهد کرد. مجارستان همچنین در موضوعات سیاست خارجی از جمله جنگ اوکراین و رویکرد اتحادیه اروپا علیه روسیه با بروکسل دارای اختلاف نظرهای آشکاری است.

نظر شما