شناسهٔ خبر: 58723663 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات اعتراض آمیز ده‌ها هزار نفر در تل آویو

تظاهرکنندگان صهیونیست در ادامه مخالفت‌ها با سیاست‌های کابینه راستگرای نتانیاهو درباره اصلاح قوانین قضایی، برای ششمین هفته در تل آویو تجمع اعتراضی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ده‌ها هزار نفر در تل آویو و دیگر شهر‌ها برای ششمین هفته پیاپی در اعتراض به لایحه کابینه بنیامین نتانیاهو برای اصلاح قوانین قضایی رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند بیش از ۵۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. روزنامه هاآرتص تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را ۷۵ هزار نفر برآورد کرد.

تظاهرکنندگان خواستار اعتصاب عمومی در روز دوشنبه آینده همزمان با بررسی کلیات این لایحه شدند. تغییراتی که کابینه نتانیاهو تلاش می‌کند در قوانین قضایی رژیم صهیونیستی ایجاد کند، به کنست اجازه می‌دهد با رای اکثریت نسبی، احکام دادگاه عالی این رژیم را ابطال کند.

<div id="video-display-embed-code_9233216"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3752214/9233216?width=600&height=350"></script></div>

تظاهرکنندگان صهیونیست در ادامه مخالفت‌ها با سیاست‌های کابینه راستگرای نتانیاهو درباره اصلاح قوانین قضایی، برای ششمین هفته در تل آویو تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این باور عمومی در فلسطین اشغالی وجود دارد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای رهایی از پرونده‌های فساد خود به هر کاری دست می‌زند و با تشکیل کابینه یکدست و راستگرا و حذف رقبا و مخالفان و با انتصاب «یاریو لوین» به وزارت دادگستری به اصلاحات قضایی با هدف کاهش اختیارات قوه قضاییه و تضعیف دادستان عالی روی آورده است.

این امر با واکنش منفی گسترده از سوی احزاب مخالف، قضات، وکلا و ساکنین سرزمین‌های اشغالی همراه شده است.

تظاهرکنندگان معتقدند طرح «یاریو لوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در زمینه اصلاح قوانین قضایی به کاهش اختیارات دادگاه عالی اسرائیل منجر خواهد شد.

تضعیف قدرت دیوان عالی و مسلط کردن کابینه و مجلس رژیم صهیونیستی، کنست بر آن از ماموریت‌های اصلی وزارت دادگستری این رژیم عنوان شده و به نظر می‌رسد هدف در پس پرده این پروژه متوقف کردن روند رسیدگی به پرونده‌های پنجگانه فساد نتانیاهو باشد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: معترضان پنج شنبه شب نیز با تجمع نزدیک خانه نتانیاهو در غرب قدس اشغالی با آتش زدن لاستیک با هواداران کابینه راستگرا درگیر شدند.(جزئیات بیشتر)

نظر شما