شناسهٔ خبر: 58722215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آزادی زندانیان از زندان‌ها با استفاده از عفو مقام معظم رهبری/ ادامه بررسی پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو توسط مسئولان قضایی سراسر کشور

پرونده زندانیان برای تطبیق با معیارهای عفو توسط مسئولان قضایی سراسر کشور در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان _ ۱۶ بهمن‌ ماه بود که اعلام شد در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه به روسای دادگستری تمام استان‌ها دستور داد: در راستای تسریع در اجرای فرمان عفو رهبر انقلاب، هیئت‌هایی را جهت تطبیق مصادیق با معیارهای پیش‌بینی شده تشکیل دهند تا این هیئت‌ها هر چه سریع‌تر فهرست زندانیان و محکومان مشمول عفو قرار گرفته را به خود آنها و جامعه اعلام کنند و در همین روزهای اعیاد دینی و ملی، حلاوت و شیرینی به کام مردم بنشیند.

بلافاصله بعد از اعلام خبر عفو مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضاییه، مسئولان قضایی تمام استان‎ها با حضور در زندان‎ها کار تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو را آغاز کردند براساس پیگیری ها روند آزادی زندانیان از زندان ها شروع شده است.

در جریان روند تطبیق پرونده زندانیان با معیارهای عفو مقام معظم رهبری توسط مسئولان قضایی، جمعی از زندانیان  از زندان های سراسر کشور آزاد شدند.

طبق پیگیری اخبار، امروز تعدادی از این زندانیان که مشمول عفو رهبری شدند به مناسبت گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آزاد می‌شوند.

حسن خانجانی موقر دادستان مرکز استان همدان با بیان اینکه روند بررسی پرونده‌های دیگر زندانیان برای تطبیق با شرایط عفو همچنان ادامه دارد، گفت: معاون اجرای احکام و تعدادی دیگر از قضات به طور مستمر هر روز در زندان هستند تا در امر آزادی زندانیان مشمول عفو عمومی سرعت ببخشند.

همچنین بعد از بررسی پرونده محکومان و متهمان، اولین گروه از زندانیان استان قزوین با استفاده از عفو مقام معظم رهبری آزاد شدند.

پس از بررسی پرونده‌های قضایی توسط مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویر احمد، شمار زیادی از مددجویان  این استان همزمان با روز بیست و دوم بهمن آزاد و به کانون گرم خانواده های خود برگشتند و تعدادی نیز مشمول تخفیف مجازات قرار گرفتند.

همچنین به گفته حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی بعد از عفو محکومان توسط مقام معظم رهبری و وصول بخشنامه و دستور العمل اجرای آن از سوی رئیس قوه قضاییه با فوریت و جدیت موضوع در کارگروهی متشکل از دادستان مرکز استان، معاونین قضایی رئیس کل و مدیر کل زندان های استان و همچنین در شهرستان ها جهت بررسی پرونده محکومان مشمول دستورالعمل تشکیل شد .

وی با بیان اینکه پس از بررسی پرونده محکومان تا به امروز تعداد زیادی از زندانیان استان زنجان مشمول این عفو قرار گرفتند، گفت: در این راستا محکومان و متهمان حوادث اخیر نیز از زندان‌های استان آزاد شدند.

براساس اعلام دادستان کرمانشاه اولین گروه از محکومان و متهمان مشمول عفو مقام معظم رهبری آزاد شدند.

طبق اخبار در روزهای گذشته تعدادی زیادی از زندانیان از زندان های استان تهران، مازندران، خراسان رضوی و هرمزگان آزاد شدند و روند بررسی پرونده محکومان  از سوی مسئولان قضایی سراسر کشور ادامه دارد.

بیشتربخوانید

تشکیل پرونده خاص برای استفاده از ظرفیت کامل دومین انبار بزرگ فرودگاهی مکانیزه خاورمیانه/ فرایند تعیین تکلیف کالاهای بلاتکلیف گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) بعد از ۱۶ سال  روبه پایان است/ با پیگیری دستگاه قضا وضعیت گمرکات به شرایط استاندارد انبارداری رسیده است

انتهای پیام/

نظر شما