شناسهٔ خبر: 58721831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتفاع برف در استان همدان به ۱۷ سانتی‌متر رسید

همدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: با فعالیت یک سامانه بارشی در ۱۲ ساعت گذشته، ارتفاع برف در برخی از نقاط این استان به ۱۷ سانتی متر رسیده است.

صاحب‌خبر -

حسین عابد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان ریزش برف در استان همدان در ۱۲ ساعت گذشته در شهرستان تویسرکان با ۱۷ سانتی متر، در ایستگاه فرودگاه همدان ۱۶ سانتی متر و در سایر نقاط استان نیز به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده ابری، همراه با کولاک و بارش برف در بیشتر نقاط استان به ویژه در نیمه جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند.

وی آسمان استان را از صبح روز دوشنبه تا بعداز ظهر روز سه شنبه نیمه ابری همراه با بارش پراکنده برف پیش بینی کرد و افزود: بارش برف با شدت کمتر از سه شنبه شب تا ظهر چهارشنبه نقاط جنوبی استان را فرا می گیرد.

عابد تصریح کرد: با توجه به بارش برف در استان اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه ها مشاهده می شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ملایر با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته صفر درجه سانتیگراد و دمای کمینه آن پنج درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است و امشب در سردترین ساعات منفی هفت درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما