شناسهٔ خبر: 5871741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

عجله ای برای توافق نداریم و بر اساس منافع ملی پیش می رویم

مذاکره کننده ارشد ایران در وین تاکید کرد که ایران در قید ضرب الاجل یا هر تاریخ دیگری نیست و تنها منافع ملی را در نظر می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مذاکره کننده ارشد ایران در گفتگوهای هسته ای وین تاکید کرد ایران مقید به ضرب الاجل نیست و تا زمانی که توافق مورد پذیرش حاصل نشود، مذاکرات ادامه خواهد یافت.

چهارمین روز هشتمین دور نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیرامور  خارجه ایران، با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از ساعت ۱۲ امروز شنبه به وقت ایران در هتل کوبورگ وین از سر گرفته شد.

صمدی خبرنگار صدا و سیما در گزارش خود از وین، در خصوص روند مذاکرات تصریح کرد : مذاکرات در سطح کارشناسان فنی و سیاسی برای نگارش متن توافقنامه نهایی ایران و 5 + 1 در حال برگزاری است و قرار است نشست هایی به صورت دو جانبه و چند جانبه برگزار شود.


خبرنگار صدا و سیما در وین درباره گمانه زنی ها درخصوص نتیچه مذاکرات و احتمال تمدید آن تصریح کرد: " هر کدام از طرف های مذاکره کننده از جمله گروه ایران به دنبال منافع خود هستند و به گفته آقای عراقچی تاریخ نهایی نتیجه مذاکرات مشخص نیست.

صمدی به نقل از سیدعباس عراقچی اضافه کرد: ایران پایبند به تاریخ نیست و بر اساس منافع ملی، تا زمانی که توافق خوب انجام نشود مذاکرات ادامه خواهد داشت.


خبرنگار صدا و سیما تصریح کرد : " طرف های مقابل هم همین دیدگاه را دارند. به گفته سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما  غرب هم به دنبال توافق خوب است و در صورت نیاز تا 60 روز دیگر مذاکرات تمدید خواهد شد. اما نظر روس ها به گونه دیگریست آنها اعتقاد دارند نباید مذاکرات را با جنگ های لفظی به تاخیر انداخت و معتقدند تا موعد مقرر باید یک توافق خوب به دست آید .

 

این گزارش می افزاید: بسیاری از اختلافات هنوز حل نشده باقی مانده است یکی از مهمترین اختلافات در بین خود 5 + 1 است که می تواند مذاکرات را به تاخیر بیندازد و آن، موضوع رفع تحریم های ایران است که چنانچه این اختلافات حل شود می توان به رسیدن به توافق خوب تا موعد مقرر امیدوار بود و در غیر این صورت نتیجه به مذاکرات وزرای خارجه 5 + 1 با وزیر خارجه کشورمان  وصول خواهد شد . "

 

دیروز نیز، معاونان وزیر امور خارجه ایران دیروز جمعه با نمایندگان کشورهای روسیه، چین و سه کشور اروپایی در مذاکرات (آلمان، فرانسه و انگلیس) دیدارهای دوجانبه داشتند.

 

دانلود

 

.

آخرین خبرها از هشتمین دور مذاکرات هسته ای در وین

همچنین سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، روز دوشنبه به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در لوکزامبورگ می پیوندند.


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، روز دوشنبه در لوکزامبورگ با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و وزیران امور خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار می کند.


هشتمین دور مذاکرات هسته ای به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه با نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه ایران، و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در این مذاکرات حضور دارد، آغاز شده است.
 

نظر شما