شناسهٔ خبر: 58710474 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شناسایی یک شیء پرنده در آسمان کانادا

تهران- ایرنا- ارتش آمریکا اعلام کرد که یک شیء پرنده ناشناس را در آسمان شمال کانادا شناسایی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) ارتش آمریکا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای این خبر را منتشر کرد اما به جزئیات بیشتری درباره ماهیت این شیء پرنده اشاره نکرد.

این بیانیه افزود: هواپیمای ارتش در حال حاضر در ایالات آلاسکای آمریکا و کانادا در حال عملیات برای پشتیبانی از فعالیت‌های این فرماندهی است.

در این بیانیه آمده است: ما تایید می‌کنیم که یک شیء پرنده ناشناس در ارتفاع بالا بر فراز شمال کانادا را شناسایی کرده‌ایم. ما نمی‌توانیم جزئیات فعالیت‌هایمان را ارائه کنیم.

ارتش آمریکا اعلام کرد: فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در یک یا هر سه منطقه تحت فعالیت این فرماندهی عملیات‌های مداومی را برای دفاع از شمال آمریکا انجام می‌دهد.

آمریکا هفته گذشته یک بالون چینی را که بر فراز کانادا و آمریکا حرکت کرده بود سرنگون کرد. همچنین روز جمعه نیز شیء دیگری بر فراز آلاسکا سرنگون شد.

ساعاتی پس از انتشار خبر انهدام دومین بالون چینی بر فراز آسمان ایالات متحده آمریکا، کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد واشنگتن ۶ شرکت هوافضای چین را که ادعا می‌شود در برنامه بالون‌های شناسایی پکن همکاری دارند، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

نخستین پیامد کشف و شناسایی بالون‌های شناسایی چین بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، تعویق سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن بود.

نظر شما