شناسهٔ خبر: 58697677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حشدالشعبی عراق: فشار آمریکا برای وقفه در کمک‌رسانی ما به مردم سوریه تأثیری ندارد

قاسم مصلح گفت که فشار‌های آمریکا برای ایجاد وقفه در کمک‌رسانی نیرو‌های حشدالشعبی به مردم و زلزله‌زدگان سوری تأثیری نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الانبار در حشدالشعبی عراق گفت که این نیرو‌ها در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه پیشگام بودند.

مصلح تاکید کرد که هماهنگی کاملی با دولت سوریه برای رساندن کمک‌ها به مردم سوریه وجود دارد.

این فرمانده حشدالشعبی اظهار داشت: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین حشدالشعبی به‌منظور کمک به آواربرداری به سوریه اعزام شدند. حشدالشعبی تأمین امنیت تمام کاروان‌های کمک‌رسانی را که از عراق به سمت سوریه حرکت می‌کنند، برعهده دارد.

مصلح تصریح کرد: ایالات متحده به بهانه انجام عملیات نظامی از سوی نیروهایش، در ورود یکی از کاروان‌های کمک رسانی حشدالشعبی به سوریه، تأخیر ایجاد کرد.

این فرمانده حشدالشعبی در عین حال گفت که فشار‌های آمریکا برای وقفه در کمک‌رسانی به مردم سوریه تأثیری در تلاش‌های آن‌ها نخواهد داشت.

این در حالی است که حشدالشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اقدامات خود برای کمک به زلزله‌زدگان سوری را تشریح کرد.

سازمان حشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اقدامات فوری بشردوستانه و در راستای دستورات دولت عراق برای ایستادن در کنار سوریه، کمپین حشدالشعبی تحت نظارت «فالح الفیاض» رئیس این سازمان، برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله‌ای سوریه آغاز شد.

در این بیانیه آمده است: حشدالشعبی تلاش‌های خود را برای کمک به مقابله با آثار زلزله ویرانگر از طریق عملیات امداد، جست‌وجو و نجات در زیر آوار ساختمان‌های فروریخته و تلاش‌های مرتبط در زمینه کمک‌های اولیه توسط گردان‌ها و بیمارستان‌های صحرایی بسیج کرده است.

سازمان حشدالشعبی عراق در بیانیه خود آورده است: واحد‌های مهندسی، خدماتی، پزشکی، لجستیک و تیم‌های تخصصی امداد و نجات وارد خاک سوریه شدند و به سمت شهر آسیب‌دیده حلب در حرکتند. تیمی از کارشناسان، برای ارزیابی نیاز‌ها و ارائه کمک در تمام اشکال، این کمپین را همراهی می‌کنند.

حشدالشعبی ادامه داد: تلاش‌های مستمر توسط مقامات رسمی مربوطه میان دو کشور، هماهنگ شده و تا پایان وضعیت اضطراری ادامه خواهد داشت.

وزیر بهداشت سوریه خواستار رفع تحریم‌های یکجانبه علیه مردم این کشور در میانه بحران ناشی از زلزله مرگبار اخیر شد.

«حسن محمد الغباش» وزیر بهداشت سوریه روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد خواستار رفع محاصره و تحریم‌های غرب علیه دولت و مردم سوریه است.

در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ساعت چهار و ۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه گذشته به وقوع پیوست، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار‌ها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشور‌های مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

این زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان به ثبت رسید.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما