شناسهٔ خبر: 58696188 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد ؛ اشک‌های خاص دختر تاریخ‌ساز ایران بر روی سکوی قهرمانی (+فیلم)

صاحب‌خبر -

فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد ؛ وی با ثبت رکورد 7.28 ثانیه موفق شد بر روی سکوی قهرمانی ماده 60 متر مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا قرار بگیرد.

به گزارش انصاف ورزشی، مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا به میزبانی کشور قزاقستان در حال برگزاری است و ساعاتی قبل فرزانه فصیحی سریع‌ترین دختر ایران موفق شد با ثبت رکورد 7.28 ثانیه مدال طلای ماده 60 متر را مال خود کند.

این اولین مدال طلا ایران در بخش دوی سرعت زنان است و به نوعی افتخاری تاریخی برای دختر تاریخ‌ساز دو و میدانی ایران محسوب می‌شود.

فصیحی رکورددار دوی 100 متر زنان ایران در فضای باز با رکورد 11ثانیه و 44 صدم ثانیه و رکورددار دوی 60 متر داخل سالن زنان ایران با رکورد 7 ثانیه و 23 ثانیه است که رکورد دوم در مرحله مقدماتی همین مسابقات توسط فصیحی به ثبت رسیده است.

فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد ؛ اشک‌های خاص دختر تاریخ‌ساز ایران بر روی سکوی قهرمانی (+فیلم) فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد

فرزانه فصیحی پس از سیمین صفامهر دونده سرعت ایران در المپیک ۱۹۶۴ توکیو، توانسته بود بار دیگر و بعد از ۵۷ سال ایران را در دوی ۱۰۰ متر المپیک صاحب نماینده کند. نمایش دلپذیر این قهرمان اصفهانی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و نایب قهرمانی وی در بازی‌های کشورهای اسلامی، محبوبیت بالایی برای وی در میان اذهان ایجاد کرده بود و حالا با این طلای تاریخی او ثابت کرد به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد.

فصیحی 30 ساله پس از قهرمانی آسیا واکنش خاصی داشت و در حالی که اشک می‌ریخت این قهرمانی را به مردم ایران تقدیم کرد و از عبارات «برای مردم ایران» و «برای شادی مردم ایران» استفاده کرد.

فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد

بانوی تاریخ‌ساز ایران بر روی سکوی قهرمانی و در حین مراسم اهدای مدال نیز به شدت احساسی شده و اشک می‌ریخت تا تصاویر خاصی از او پس از این قهرمانی خاص به ثبت برسد.

فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد ؛ اشک‌های خاص دختر تاریخ‌ساز ایران بر روی سکوی قهرمانی (+فیلم) فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد ؛ اشک‌های خاص دختر تاریخ‌ساز ایران بر روی سکوی قهرمانی
فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد ؛ اشک‌های خاص دختر تاریخ‌ساز ایران بر روی سکوی قهرمانی (+فیلم) فرزانه فصیحی قهرمان آسیا شد ؛ اشک‌های خاص دختر تاریخ‌ساز ایران بر روی سکوی قهرمانی

انتهای پیام

نظر شما