شناسهٔ خبر: 58692096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزير دادگستری خبر داد: نظارت جدی تعزيرات بر بازار شب عيد

وزیر دادگستری گفت: سازمان تعزيرات با حضور نمايندگان وزارت سمت، جهاد كشاورزي و وزارت بهداشت و در قالب گشت‌هاي مشترك تعزيرات، نظارت جدي بر بازار شب عيد اعمال خواهد كرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان_ طبق اعلام روابط عمومي وزارت دادگستري، امين حسين رحيمي، وزير دادگستري پس از حضور در رسانه ملي و در حاشيه برنامه تلويزيوني «چه سفرها كرده‌ايم» به تشريح دستاوردهاي وزارت دادگستري پرداخت و گفت: يكي از كارهاي مهم وزارت دادگستري ايجاد تفاهم بين مجلس و قوه قضائيه، و مجلس و دولت است.

وزير دادگستري به مسئوليت اين وزارتخانه براي پرداخت ديه اشاره كرد و افزود: ما در اين خصوص صف‌هاي چندساله‌ي داشتيم كه در مدت يك‌سال گذشته تقريبا سه‌برابر سال گذشته پرداخت ديه داشتيم و در حال حاضر پرداخت‌ها تقريبا به روز شده است.

وي با تاكيد براينكه وزارت دادگستري مرجع كنوانسيون مبارزه با فساد است، افزود: كشورمان عضو كنوانسيون جهاني مبارزه با فساد سازمان ملل است كه وزارت دادگستري نماينده ملي آن است كه بايد هر پنج سال گزارش اقدامات را به سازمان ملل ارائه كنيم و اين فعاليت به‌مدت ۷ سال به سازمان ملل ارائه نشده بود كه خوشبختانه دوهفته پيش تكميل شد.

رحيمي از پيش‌بيني برنامه‌هايي براي كودكان كار خبر داد و گفت: كودكان بي‌سرپرست در مراكز بهزيستي از شيرخوارگان تا كودكان بي‌سرپرست در خيابان‌ها شامل اين طرح خواهند شد. در اين برنامه كودكان جامعه هدف به‌ خانواده‌هايي كه صلاحيت و تمايل داشته باشند به‌ صورت‌ سرپرستي موقت داده مي‌شوند تا نگهداري از اين كودكان از مركزمحوري در بهزيستي به‌ خانواده محوري در خانواده‌ها تغيير يابد.

وزير دادگستري در خصوص تحول صورت گرفته در سازمان تعزيرات گفت: حجم اندك جريمه‌ها در تعزيزات براي متخلفين بازدارندگي نداشت لذا اين جريمه‌ها از طريق شوراي هماهنگي سران قوا افزايش پيدا كرده است.

وي با بيان اينكه گران‌فروشي‌هاي موجود به علت قيمت بالاي توليد است، افزود: در واقع ما هم‌كنون گراني‌فروشي نداريم چرا كه قيمت كالاها بالا رفته است و اين ربطي به فروشنده ندارد لذا گراني فعلي با برخورد و تعزيرات حل نمي‌شود.

رحيمي برخورد تعزيرات در برابر تخلفات را جدي دانست و تاكيد كرد: ميزان جريمه‌هايي كه تعزيرات در برخورد با تخلفات انجام مي‌دهد هيچ‌گاه در گذشته سابقه نداشته است، همواره عدد مشخصي براي جريمه در بودجه پيش‌بيني مي‌شود و تاكنون چند برابر اين مبلغ جريمه صورت گرفته است و لذا در موضوع برخورد كوتاهي وجود نداشته است و مشكل فقط مربوط به موضوع بازرسي‌ و نظارت‌‌ها است.

وزير دادگستري با تاكيد براينكه در بخش نظارت و بررسي نقص‌هايي داريم در حالي كه جريمه تخلف‌ها افزايش ۱۰۰ برابري داشته است، گفت: سازمان تعزيرات با حضور نمايندگان وزارت سمت، جهاد كشاورزي و وزارت بهداشت و در قالب گشت‌هاي مشترك تعزيرات، نظارت جدي بر بازار شب عيد اعمال خواهد كرد و اگر تخلفي وجود داشته باشد برخورد متناسب صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما