شناسهٔ خبر: 58685595 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار هیئت حماس به ریاست هنیه با وزیر اطلاعات مصر

منصوره حسنی

هیئت بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش شامگاه پنجشنبه با عباس کامل وزیر اطلاعات مصر در قاهره دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیئت حماس متشکل از اسماعیل هنیه، خالد مشعل، صالح العاروری، خلیل حیه و روحی مشتهی بود.
این هیئت در دیدار با وزیر اطلاعات مصر به تشریح آخرین تحولات فلسطین و چالش‌های پیش‌روی قضیه فلسطین در سایه روی کار آمدن دولت تندرو و افراطی بنیامین نتانیاهو، راه‌های مقابله با آن و حمایت از ملت فلسطین و رویکرد و دیدگاه حماس در خصوص شیوه تعامل با این تحولات پرداخت.
رهبران حماس ضمن تقدیر از حمایت‌های مصر از ملت فلسطین و حقوق ملی آن و تلاش برای بازیابی وحدت ملی فلسطین، بر ضرورت تقویت هماهنگی و همکاری بین طرفین تاکید کردند.
بحث و بررسی رنج و محنت‌های اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، ضرورت مقابله با تجاوزات روزافزون این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین، محاصره غزه و راه‌های کاهش آن از دیگر محورهای گفت‌وگوی هیئت حماس با وزیر اطلاعات مصر بود.

به نوشته رأی الیوم، برخی منابع اظهار داشتند، از جمله مسائل مورد بحث، تشدید تنش‌های امنیتی در داخل خاک فلسطین، کرانه باختری و قدس به ویژه اقدامات سرکوبگرانه و کشتار از سوی نیروهای اشغالگر بود.

این منابع گفتند، اسرائیل پیام‌های شدید اللحنی را از طریق میانجیگر مصری به حماس بعد از شلیک چند راکت از نوار غزه در روزهای گذشته به سمت شهرک‌های یهودی نشین منتقل کرده و گفته است که هرگونه شلیک موشک با پاسخی شدید و فراتر از انتظارات مواجه خواهد شد.

منابع اظهار داشتند، قاهره درصورتیکه به پاسخ‌های روشنی از سوی حماس و نیز اسرائیل درباره رویکرد آن نسبت به درگیری‌های کنونی دست پیدا کند، چشم انداز و طرح جدیدی را ارائه می‌کند که از نو قرارداد مبادله اسرا را که سالهاست متوقف شده به جریان می‌اندازد.

همچنین برخی منابع معتقدند که مصر تلاش‌های میانجیگرانه خود میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به منظور توقف خشونت در قدس و کرانه باختری اشغالی و ممانعت از گسترش آن به سمت نوار غزه تا پیش از ماه مبارک رمضان افزایش داده است.

انتهای پیام

نظر شما