شناسهٔ خبر: 58684328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۳۸ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری قزوین در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین از افزایش ۳۸ درصدی بودجه این حوزه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بودجه فرهنگی شهرداری قزوین در سال جاری ۳۲ میلیارد تومان بود.

صاحب‌خبر -

قاسم اللهیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط شهرداری به شورای شهر ارایه شده میزان اعتبارات در حوزه فرهنگی نسبت به سال جاری ۳۸ درصد افزایش داشته که ممکن است در بررسی های شورای شهر دستخوش تغییراتی نیز شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین ادامه داد: بودجه فرهنگی شهرداری قزوین امسال ۳۲ میلیارد تومان بود که تاکید شورای ششم علاوه بر توجه ویژه به مناطق کم برخوردار جنوب شهر و نواحی منفصل، تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری در حوزه فرهنگی و هوشمند سازی است.

اللهیاری یادآور شد: در راستای توسعه زیرساخت های فرهنگی در مناطق جنوب شهر و نواحی منفصل طی ۲ ماه آینده افتتاح خانه های فرهنگ هادی آباد، چوبیندر، ناحیه منفصل شهری ناصرآباد و تئاتر شهر اجرایی خواهد شد.

به گفته این عضو شورای شهر قزوین، شورا امیدوار است طرح های یاد شده تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسند.

۲ میلیارد تومان برای اجرای برنامه های دهه فجر هزینه شد

اللهیاری با اشاره به دهه مبارک فجر اظهار کرد: ۲ میلیارد تومان برای اجرای برنامه های فرهنگی در دهه مبارکه فجر اختصاص یافته بود که یک میلیارد تومان آن در حوزه فضا سازی شهری و یک میلیارد تومان دیگر نیز برای اجرای برنامه ای هزینه شده است.

وی ادامه داد: در حوزه فضاسازی که از اوایل بهمن ماه آغاز شد، میادین و معابر سطح شهر و نواحی منفصل شهری به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر فضاسازی شد که نسبت به سال گذشته به لحاظ حجمی افزایش چشمگیری داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین اضافه کرد: این در حالی است که بیش از ۲۵ هزار مترمربع پرچم و هزاران متر ریسه نیز در سطح شهر و نواحی مفصل شهری قزوین نصب شد.

نورافشانی مناطق شهر قزوین به مناسبت ۲۲ بهمن ماه

اللهیاری افزود: در راستای ارتقای فرهنگ، نشاط و امیدآفرینی به خصوص در مناطق جنوب شهری و کم برخوردار، بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی شاد و مفرح در خانه های فرهنگ و یا به صورت عمومی در قزوین برگزار شد که با استقبال خوب مردم نیز روبرو بود.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و ورزشی برگزار شده در محلات شهر قزوین و نواحی منفصل آن، افزود: مراسم تجلیل از ۱۸۶ حافظ کل قرآن، برگزاری جشنواره‌های مختلف و مسابقات ورزشی در محلات شهر، همایش کوه‌روی خانواده، ورزش صبحگاهی و باستانی، جشنواره نوای شهر و جشنواره کوک چهارم بخشی از برنامه‌های اجرا شده توسط شهرداری قزوین به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

اللهیاری خاطرنشان کرد: امشب نیز به مناسبت ۲۲ بهمن ماه مراسم نورافشانی در برخی از مناطق شهر قزوین انجام می شود.

نظر شما